به گزارش روابط عمومی موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان(مکسا)، همایش سه روزه مراقبت‌های حمایتی ویژه در سرطان در پانزدهمین برنامه جامع علمی – فصلی انجمن پزشکان عمومی ایران از امروز چهارشنبه 12 تیرماه 1398 در سالن شماره 3 همایش‌های بین‌المللی رازی آغاز شده است.

در این همایش سه روزه که به همت مرکز مکسا و مشارکت انجمن پزشکان عمومی ایران، انجمن درد و شرکت دارویی فاران شیمی در حال برگزاری است، پزشکان عمومی با آخرین دست‌آوردهای علمی کنترل علائم جسمی در سرطان، اصول مراقبت‌های حمایتی، کنترل درد و مدیریت زخم در بیماران مبتلا به سرطان آشنا می‌شوند.

برگزاری همایش مراقبت‌های حمایتی ویژه در سرطان وجه تمایز کنگره پانزدهم پزشکان عمومی

دکتر فربد رهنما چیت‌ساز؛ دبیر اجرایی پانزدهمین برنامه جامع علمی – فصلی انجمن پزشکان عمومی ایران در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تنوع برنامه‌های علمی کنگره پانزدهم اظهار داشت: تمامی برنامه‌های کنگره پانزدهم براساس نیازهای علمی پزشکان عمومی طرح‌ریزی شده و شرکت‌کنندگان می‌توانند بر اساس نیازهای آموزشی خود، برنامه مورد نظر را انتخاب کرده و از آموزش‌ها منتفع شوند.

دکتر رهنما چیت‌ساز در ادامه با اشاره به برگزاری همایش سه روزه مراقبت‌های حمایتی ویژه در سرطان در کنگره پانزدهم افزود: این برنامه با هدف ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران مبتلا به سرطان برنامه‌ریزی و اجرایی شده است و در واقع وجه تمایز گردهمایی پانزدهم این برنامه است.

اقدامات حمایتی تسکینی باید به عنوان یک خدمت به جامعه پزشکی و پرستاران معرفی شود

دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس مکسا و دبیر علمی همایش مراقبت‌های حمایتی ویژه در سرطان ضمن تشریح هدف مکسا از برگزاری این رویداد علمی اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی که در مجموعه مکسا دنبال می‌شود معرفی اقدامات حمایتی تسکینی به عنوان یک خدمت به جامعه پزشکی و کادر درمان به ویژه پرستاران است و به همین منظور مکسا با حضور در برنامه‌های علمی و همچنین برگزاری دوره‌های مستقل سعی دارد در راستای این هدف گام بردارد.

دکتر ابوالقاسمی در ادامه به استقبال خوب پزشکان عمومی از روز نخست برگزاری این همایش اشاره کرد و بیان داشت: مکسا با تجربه 10 سال ارائه خدمات حمایتی تسکینی به بیماران مبتلا به سرطان و همچنین همکاری با انجمن‌های علمی و مراکز دانشگاهی، توانسته است اعتماد جامعه علمی پزشکی را برای برگزاری این برنامه‌های اموزشی در این حوزه به دست آورد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اگر خدمات حمایتی تسکینی ویژه بیماران مبتلا به سرطان به درستی به مخاطبان معرفی و از طرف دیگر مراکزی برای ارائه این خدمات در سطح کشور حضور داشته باشند، خدمات حمایتی تسکینی مورد استقبال خانواده بیماران قرار خواهد گرفت.

ارائه مباحث کاربردی در مدیریت مشکلات شایع مربوط به سرطان

همچنین دکتر پونه پیرجانی؛ دبیر اجرایی همایش  سه روزه مراقبت‌های حمایتی ویژه در سرطان در پانزدهمین برنامه جامع علمی – فصلی انجمن پزشکان عمومی ایران اظهار داشت: در این سمینار سه روزه تلاش شده است تا مباحث کاربردی در مدیریت مشکلات شایع مربوط به سرطان که پزشکان عمومی با آن برخورد دارند مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی با اشاره به برنامه سه روزه این سمینار تاکید کرد: در روز اول این همایش به کلیات انکولوژی و مراقبت‌های حمایتی تسکینی بخصوص تغذیه در سرطان، کنترل علائم و مشکلات پایان حیات پرداخته می‌شود؛ روز دوم به تقسیم‌بندی زخم‌های مرتبط با سرطان، ارزیابی و مدیریت آن‌ها اختصاص یافته و در نهایت روز سوم همایش به صورت کامل به مدیریت و کنترل درد می‌پردازد چرا که دردهای سرطانی یکی از مشکلات شایع و جدی در یک بیمار مبتلا به بدخیمی می‌باشد و مدیریت این مشکل نیاز به یک برخورد اصولی و علمی دارد که به آن پرداخته خواهد شد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *