مکسا - موسسه خیریه نیکوکاران راز

به گزارش روابط عمومی مکسا، نشست آشنایی و تعامل مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء (مکسا) و موسسه خیریه نیکوکاران راز با حضور داود امیراحمدی مدیرعامل خیریه راز، دکتر محمدجهانگیری مدیر مکسا، داود نیکی مدیر شعبه تهران مکسا، مهدی توسلی مدیر روابط عمومی بنیاد آلاء و حسین جودت مسئول جذب مشارکت‌ها و روابط عمومی شعبه تهران مکسا برگزار شد.

جهانگیری در این نشست ضمن تشریح فعالیت‌ها و خدمات تخصصی مکسا در حوزه خدمات طب حمایتی و تسکینی بیان داشت: حوزه سلامت و به خصوص بیماری سرطان نقطه مشترک مکسا و راز می‌باشد و این موضوع می‌تواند نقطه آغازی جهت شروع فعالیت‌های فی‌مابین باشد.

جهانگیری ضمن بیان این نکته که مکسا به دنبال فعالیت‌های مشترک با خیریه‌ها به منظور افزایش هم‌افزایی است، افزود: نکته بسیار مهمی که خیریه‌ها باید به عنوان یک اصل به آن توجه کنند موضوع “برند خِیر” می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: واقعیت این است که قرار است مکسا بهترین کار را انجام دهد. نباید اینگونه تصور شود که به دلیل رایگان بودن خدمات، کیفیت خدمات مکسا چندان مناسب نیست. مکسا به دنبال آن است که بهره‌ورترین، بهترین و موثرترین کار را انجام دهد.

همچنین امیراحمدی مدیرعامل موسسه خیریه نیکوکاران راز نیز در این دیدار با اشاره به برخی از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در خیریه راز بیان داشت: موسسه خیریه نیکوکاران راز به عنوان بخش مسئولیت اجتماعی هولدینگ رایزکو در سه بخش بیماری سرطان، کودکان کار و محیط زیست در حال فعالیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: پیش از این خیریه راز بر اساس اتفاقات روز جامعه به هر حوزه مورد نیاز از جمله سیل، زلزله و … ورود پیدا می‌کرد اما در رویکرد جدید ما با نگاه به آینده در حال برنامه‌ریزی و مطالعه بر روی طرح‌های بلند مدت هستیم.

امیراحمدی افزود: غالباً خیرین علاقه دارند به فعالیت‌های خیری بپردازند که تأثیر آن را آنی و یا در مدت‌زمان کوتاه ببیند اما ما در خیریه راز به دنبال انجام فعالیت‌های با نگاه بلندمدت و در جهت توسعه و رشد مردم و کشور هستیم.

مدیرعامل موسسه خیریه نیکوکاران راز در ادامه بر ضرورت تعامل و گفت‌وگو خیرین و نیکوکاران با یک‌دیگر تاکید کرد و بیان داشت: خیرین، نیکوکاران و مدیران موسسات خیریه و سمن‌ها باید با یک‌دیگر تعامل و گفت‌وگو داشته باشند و در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های خود به تبادل نظر بپردازند.

همچنین در این نشست مقرر شد پیش نویس تفاهمنامه همکاری مکسا و خیریه نیکوکاران راز تهیه و عملیاتی شود.