به گزارش روابط عمومی مکسا، 11 نفر از برگزیدگان دوره آموزشی مراقبت معنوی که در قم برگزار شد، جهت شرکت در دوره عملی در اصفهان دعوت شدند. این افراد در سه روز با همراهی تیم مراقبت در منزل به صورت مستقیم با خدمات ارائه شده توسط تیم پزشکی و مراقبت معنوی مکسا آشنا شدند و شاهد تاثیرات این خدمت در روند زندگی بیمار بودند.

همچنین برگزیدگان از خیریه مکسا بازدید نمودند و با خدمات متنوع آن آشنا شدند. پس از آن افراد به همراه حجت الاسلام والمسلمین شیروانی به بالین بیماران بستری شده در بیمارستان سیدالشهدا رفتند و ضمن عیادت با چگونگی مراقبت معنوی و نحوه تعامل با بیمار آشنا شدند.

مراقبت معنوی از طریق مشاوره فردی و گروه درمانی به منظور معنایابی و معنابخشی به ابعاد وجودی انسان در چهار مدار ارتباطی (با خدا، خود، خلق و خلقت) بر اساس الگوهای دینی و پاسخگویی به سوالات شرعی بیماران در خصوص شرایط مرتبط با بیماری مداخله انجام می‌دهد.

در همین راستا به منظور تدوین مبانی، محتواها، برنامه‎‌ها و خدمات مورد نیاز در مراقبت معنوی، کارگروهی متشکل از متخصصین علوم دینی، روانپزشکان و روان‌شناسان تشکیل شد که دست‌آورد آن پس از 3 سال فعالیت بالینی و پژوهشی انتشار 6 جلد کتاب تخصصی در زمینه مبانی و راهکارهای ارائه مراقبت معنوی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *