به گزارش روابط عمومی موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان، پزشکان مکسا در اولین کنفرانس مراقبت‌های دهان و دندان از بیماران سرطانی که به همت معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، حضور فعال داشتند.

بر اساس این گزارش دکتر علی قنبری مطلق؛ رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت  در حاشیه اولین کنفرانس مراقبت‌های دهان و دندان از بیماران سرطانی گفت: یکی از عوارض سرطان، عارضه‌ های دهانی و دندانی هستند که درمان‌ هایی مانند شیمی درمانی و رادیوتراپی موجب بروز این عارضه‌ ها می‌ شوند که علاوه بر درد موجب اختلال در تغذیه بیماران می‌شود. بیماران سرطانی به دلیل آنکه شرایط ویژه‌ ای دارند باید تغذیه خوبی داشته باشند و به همین دلیل باید به سلامت دهان و دندان بیماران توجه کنیم.

قنبری مطلق ادامه داد: درمان بیماران سرطانی در تیم ‌های چند تخصصی انجام می‌شود و ما کنفرانس مراقبت‌ های دهان و دندان در بیماران سرطانی را برگزار کردیم تا با دیدگاه‌ های دو گروه آنکولوژی و دهان و دندان بیشتر آشنا شویم و فراگیران از دانشگاه‌های علوم پزشکی بهترین راهکارها را برای بیماران سرطانی بکار برند.

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت با اشاره به عوارض دهانی و دندانی سرطان گفت: بر اثر درمان‌ های سیستمیک مثل شیمی درمانی ممکن است عوارض دهانی رخ دهد و از جمله آنها می‌ توان به خشکی دهان اشاره کرد که مهم‌ترین عارضه دهانی در بیماران سرطانی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *