به گزارش روابط عمومی مکسا، دکتر اشراقی، رییس بیمارستان سید الشهدا اصفهان در نشست مشترک با مسئولان خیریه مکسا ضمن تقدیر از خدمات 8 ساله مکسا در حوزه ارائه خدمات حمایتی تسکینی به بیماران مبتلا به سرطان اظهار داشت: تا کنون همکاری‌های علمی و آموزشی خوبی بین این بیمارستان و خیریه مکسا صورت گرفته است که نتایج آن در بخش نظام سلامت شهر اصفهان ملموس است.

دکتر اشراقی با اشاره به تجربه مکسا در راه‌اندازی و مدیریت بخش طب تسکینی در بیمارستان فیروزگر تهران افزود: بیمارستان سید الشهدا تمایل دارد، مکسا در زمینه راه‌اندازی و مدیریت درمانگاه و بخش طب تسکینی بیمارستان سید الشهدا با ظرفیت 8 الی 12 تخت ورود پیدا کند.

وی ارائه خدمات رایگان به تمامی بیماران را یکی از وجوه تمایز خیریه مکسا عنوان کرد.

همچنین همایون ناجی؛ مدیر مکسا در این نشست ضمن قدرانی از اعتماد دکتر اشراقی برای طرح پیشنهاد راه‌اندازی و مدیریت درمانگاه و بخش طب حمایتی و تسکینی گفت: خیریه مکسا به عنوان اولین ارائه دهنده خدمات طب تسکینی در ایران آمادگی دارد خدمات خود را در قالب درمانگاه و بخش بستری در بیمارستان سید الشهدا به عموم بیماران مبتلا به سرطان ارائه کند.

ناجی تصریح کرد: خیریه مکسا پس از بررسی‌های لازم و طرح این درخواست در هیات مدیره بنیاد آلاء نظر نهایی خود را در راستای راه اندازی بخش و درمانگاه طب تسکینی به بیمارستان اعلام خواهد کرد.

در این نشست  شریفی، مدیر بیمارستان سید الشهدا و دکتر مرندی و دکتر شعربافچی‌زاده از اعضای شورای عالی مکسا حضور داشتند.

آشنایی با بخش‌های بیمارستانی مراقبت‌ حمایتی و تسکینی (طب تسکینی)

بسیاری از بیماران در طول دوره بیماری دچار شرایط جسمی و عوارض شدیدی می‌شوند که ناچاراً نیاز به بستری در بیمارستان پیدا می‌کنند‌. در این شرایط دریافت خدمات تسکینی و کاهش درد و سایر علائم آزارنده در محیط بیمارستانی مجهز در اولویت قرار می‌گیرد. در بخش بستری طب تسکینی تلاش می‌شود تا خدمات بالینی مورد نیاز بر اساس اصول علمی روزآمد به بیماران ارائه شود، به گونه‌ای که در کم‌ترین زمان بتوانند ادامه خدمات تسکینی را در محیط آرام منزل دریافت کنند‌.

خدمات در بخش عبارتند از:

ویزیت توسط پزشک عمومی و متخصص و ارائه خدمات پزشکی تسکینی به منظور کاهش مشکلات جسمی آزار دهنده ناشی از بیماری از قبیل درد، تهوع و استفراغ، مشکلات تنفسی، زخم‌ها و …

مراقبت پرستاری شامل مراقبت از زخم بستر، انجام سونداژ، تعبیه لوله معده و …

مشاوره به خانواده بيمار در خصوص ماهيت، سير و مديريت بهينه بيماري

ویزیت توسط روان‌پزشک، روان‌شناس و مراقب معنوی

جلسات مراقبت خانوادگی (Family Care)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *