دکتر عادله رضاقلی زاده

عادله رضاقلی‌زاده فلوشیپ طب تسکینی در نشست آشنایی با مراقبت معنوی و اهمیت آن در طب حمایتی تسکینی گفت: سلامت معنوی و تاثیر آن بر روی کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان دارای اهمیت زیادی است، چرا که اطلاع یافتن از تشخیص سرطان، رضایت از زندگی در این افراد را به شدت تحت تاثیر قرار داده و کاهش می دهد، داشتن سلامت معنوی یکی از عوامل موثر در بهبود کیفیت زندگی این بیماران است.

رضاقلی‌زاده افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده بیماران با سطح بالای سلامت معنوی از سطح بالای کیفیت زندگی نسبت به سایر بیمارانی که سطح پایین سلامت معنوی داشتند برخوردار هستند، بنابراین کارکنان درمانی می‌توانند با شناسایی نیازهای معنوی بیماران مبتلا به سرطان موقعیت‌های مناسبی برای ارتقای سلامت معنوی آن‌ها که افزاینده سطح کیفیت زندگی است فراهم کنند.

فلوشیپ طب تسکینی

همچنین این فلوشیپ طب تسکینی در این نشست ضمن طرح، بررسی و گرفتن نظرات حاضران، در خصوص یک مورد مراقبت بالینی – معنوی و همچنین ضرورت و جایگاه مراقبت معنوی در مراقبت‌های حمایتی تسکینی به ایراد سخن پرداخت.

قلی‌زاده در ادامه به بررسی مقالات مرتبط با مراقبت معنوی در طب حمایتی تسکینی پرداخت.

مراقبت معنوی

بر اساس این گزارش، نشست آشنایی با مراقبت معنوی و اهمیت آن در طب حمایتی تسکینی به همت روابط عمومی موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان و معاونت آموزش و پژوهش مکسا، در روز دوشنبه 17 آذر در محل سالن جلسات مکسا برگزار شد.

مراقبت معنوی

در پایان مقرر شد این جلسات با مشارکت واحد روانشناسی و حضور دانشجویان کارورز در مراکز مکسای تهران به صورت هفتگی برگزار شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *