انواع سرطانسرطان پستان < ریسک فاکتور ها و پیشگیری از سرطان پستان

درباره سرطان پستان

عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی

عوامل خطری که قابل تغییر نیستند

عواملی که اثرات آن‌ها بر سرطان پستان هنوز مشخص نیست

عوامل بحث برانگیز میان مردم که اثر آن‌ها بر سرطان پستان رد شده است

آیا می‌توان ریسک ابتلا به سرطان پستان را کاهش داد؟

تصمیم برای استفاده از داروها برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

استفاده از تاموکسیفن و رالوکسیفن برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان

استفاده از مهارکننده‌های آروماتاز برای کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه

جراحی پیشگیرانه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان

عوامل بحث برانگیز میان مردم که اثر آن‌ها بر سرطان پستان رد شده است

تحقیقات نشان داده‌اند عوامل بسیاری وجود دارد که با سرطان پستان ارتباط ندارند. شما ممکن است اطلاعات غلط و بحث‌برانگیزی را در اینترنت ببینید یا درباره آن‌ها بشنوید، اما مهم است که حقایق را بیاموزید.

ضد عرق و دئودورانت‌ها

شایعات اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن است که مواد شیمیایی موجود در ضد عرق از طریق پوست زیر بغل جذب و وارد سیستم لنفاوی شده، باعث ایجاد سموم در پستان و در نهایت منجر به سرطان پستان می‌شود.

بر اساس شواهد موجود (از جمله آنچه که ما در مورد چگونگی عملکرد بدن می‌دانیم)، هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم ضد عرق‌ها خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهند. برای اطلاعات بیشتر، به لینک ضدعرق‌ها و خطر سرطان پستان مراجعه کنید.

سوتین

شایعات اینترنتی و پست‌های الکترونیکی و حداقل یک کتاب اظهار کرده‌اند که استفاده‌ی سوتین از طریق ایجاد اختلال در سیستم لنفاوی باعث ایجاد سرطان پستان می‌شود. هیچ پایه علمی یا بالینی برای این ادعا وجود ندارد. در سال 2014 مطالعه‌ای بر روی بیش از 1500 زن انجام شد که در آن هیچ ارتباطی میان خطر استفاده از سوتین و سرطان پستان مشاهده نشد.

سقط جنین

مطالعات متعددی داده‌های بسیار قوی ارائه داده‌اند که نه سقط جنین‌های آگاهانه و نه سقط جنین خودبخودی، اثری بر خطر ابتلا به سرطان پستان ندارند. برای اطلاعات بیشتر، سقط جنین و خطر سرطان پستان را ببینید.

توضیحات بیشتر