حامی-یار-و-مکسا

مدیر مکسا گفت: 10 سال است که در اصفهان تا امروز به 8291 بیمار مبتلا به سرطان خدمات حمایتی و تسکینی را کاملاً رایگان ارائه کرده‌ایم، این در حالی است که هنوز در نظام سلامت ایران این خدمات انجام نمی‌شوند و ما با یاری خداوند، کمک خیرین و مردم نیکوکار این خلأ را تا حدودی پر کرده‌ایم..

به گزارش روابط عمومی مکسا، بازدید مدیرعامل و 10نفر از کارکنان خیریه حامی‌یار اراک در روز سه‌شنبه 19 آذر از مرکز مکسا انجام شد. هدف از این بازدید مشاهده و استفاده از تجربه مکسا در حوزه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی بود، به همین منظور حامد صوفی مدیرعامل خیریه و ساره سادات حسینی عراقی رئیس هیئت مدیره، طی حضور در 3 مراقبت در منزل، خدمات پزشکی و پرستاری در منزل بیمار را از نزدیک ملاحظه کردند.

همایون ناجی گفت: مراقبت‌های حمایتی و تسکینی مجموعه‌ای از خدمات پزشکی، پرستاری، روانشناسی، مددکاری و مراقبت معنوی است که در انگلستان از سال 1964 انجام شده است، درحالی که ما از سال 88 ارائه دهنده این مراقبت‌ها بودیم و تا کنون هیچ مرکز دولتی، خصوصی و خیریه به این مقوله وارد نشده است. ارائه این خدمات بسیار دشوار است چون با بیمار در منزل روبرو هستیم، با خانواده‌ای ارتباط داریم که از لحاظ روحی، اقتصادی و اجتماعی در شرایط سختی قرار دارند و بعضاً پس از گذر از درمان‌های پرهزینه و طاقت فرسا، به ما مراجعه می‌کنند، اما لزوم اجرای این نوع مراقبت‌ها، احساس رضایتی که از رفع مشکلات بیمار بدست می‌آوریم، ما را در این راه ثابت قدم می‌کند.

وی ادامه داد: ما تلاش کرده‌ایم محیطی به دور از فضای بیمارستانی فراهم کنیم، نزدیک بیمارستان هستیم اما فضای فیزیکی و بصری مرکز را اصلا پزشکی تعریف نکرده‌ایم، بیمار و همراه او باید احساس کند اینجا با بیمارستان تفاوت دارد، پزشک، پرستار، مددکار، مشاور و حتی کارکنان اداری ما، سعی می‌کنند فضای خیریه‌ای مکسا را در ارتباطاتشان با بیمار در نظر داشته باشند.

همچنین اضافه کرد: در سال‌هایی که این وظیفه را برعهده داشتیم، نقش مهمی را در صرفه‌جوئی منابع نظام سلامت و پزشکی ایفا کردیم که این مهم با ارائه رایگان مراقبت‌ و حمایت از بیماران امکان پذیر شده است.

حامد صوفی ضمن اهدای یادبود خیریه حامی‌یار گفت: طی مراقبت‌های انجام شده توسط پزشک مرکز، از نزدیک دیدم که بیمار علاوه بر رنج بیماری، سختی‌های شیمی درمانی و پرتودرمانی، مشکلات روحی- روانی، مشکلات اقتصادی و حقوقی، نیاز به یک گوش شنوا، صبور و دلسوز دارد. جنس کار مراقبت در منزلی که شما در مکسا انجام می‌دهید دقیقا همین است، پزشک متخصص فارغ از جایگاه و دلیل حضورش در خانه بیمار، دقایقی را دوستانه با بیمار صحبت می‌کند و به درد دل بیمارش گوش می‌دهد؛ شخصاً، اینجا بود که مراقبت‌های حمایتی و تسکینی را درک کردم.

یادبود-حامی-یار-مهمان-مکسا-اصفهان

وی افزود: امیدوارم بتوانیم در اراک مراقبت‌های حمایتی و تسکینی را برای کودکان مبتلا به سرطان تحت پوشش خیریه حامی‌یار، راه‌اندازی کنیم، اگر تجربه 10 ساله شما را مدنظر داشته باشیم، دانش فنی و نرم‌افزاری شما را به کار بگیریم، پیش‌بینی می‌کنم تا یکسال آینده قدم‌های اولیه و اجرائی را برداریم.

در پایان همایون ناجی، مدیر مکسا ضمن آرزوی موفقیت برای خیریه حامی‌یار و تقدیم یادبود مکسا، خاطر نشان کرد که مکسا آمادگی دارد در راه‌اندازی مراقبت در منزل توسط حامی یار اراک، از هیچ‌گونه کمکی دریغ نکند. آموزش‌های لازم، اشتراک‌گزاری نرم‌افزار سما که توسط مکسا طراحی شده، در اختیار گذاشتن دانش فنی و انتقال تجربیات با هدف خدمت به بیماران مبتلا به سرطان در هر جای ایران، کاری است که ما برای هر مرکز و هر خیریه‌ای انجام خواهیم داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *