به گزارش روابط عمومی مکسا، روز دوشنبه 9 تیرماه جلسه‌ی هماهنگی مکسا و خیریه سادات بنی زهرا در سالن اجتماعات حرم زینبیه(س) برگزار گردید.

مسئول مددکاری اجتماعی مکسا با بیان اینکه خدمات قابل ارائه در مددکاری اجتماعی وسعت زیادی دارد و تمام جوانب زندگی یک بیمار مورد توجه است، افزود: بازدید در منزل از ارکان اساسی این واحد است. پس از مراجعه بیمار به واحد مددکاری، ابتدا تشکیل پرونده بر اساس اظهارات بیمار یا همراه بیمار انجام و سپس جهت “بازدید در منزل” برنامه‌ریزی می‌شود.

مهرزاد مستاجران در رابطه با لزوم انجام “بازدید در منزل” برای شناسایی نیازهای بیمار از لحاظ معیشت، درمان، تحصیل فرزندان، رفاه اجتماعی و … گفت: عموماً بیماران مبتلا به سرطان در همه جوانب زندگی دچار مشکلاتی می‌شوند، به دلیل بالا بودن هزینه درمان، مشکلات اقتصادی برای اغلب آن‌ها اجتناب ناپذیر است، فرزندان از لحاظ تحصیل دچار ضعف و افت تحصیلی می‌شوند، به روابط خانوادگی خدشه وارد شده و تعامل بین اعضای خانواده دچار تنش‌های زیادی خواهد شد.

مستاجران ادامه داد: بازدید در منزل را طبق پروتکل تدوین شده انجام می‌دهیم تا مددکار بتواند همه مسائل را به خوبی بررسی و تحلیل کند، در همین راستا با هماهنگی خیریه سادات بنی زهرا(س) موفق شدیم موافقت گروهی از خیرین با تجربه را بدست آوریم تا پس از آموزش و طبق پروتکل از قبل تدوین شده، “بازدید از منزل” را انجام دهند.

مهرزاد مستاجران در پایان گفت: جلسه با حضور مصطفی موسوی موسس خیریه سادات بنی زهرا(س) و آقای عبدالرحمن نظارتی مدیر داخلی خیریه سادات بنی زهرا(س) و همایون ناجی مدیر شعبه اصفهان مکسا با هدف آشنایی بیشتر خیرین با مکسا و بیان هدف “بازدید در منزل” برگزار گردید.