به گزارش روابط عمومی مکسا، روز جمعه مورخ 26 آذر 1400 آیین گشایش مرکز جدید موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) در شهر مقدس قم با حضور جمعی از مسئولین محترم از جمله دکتر شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، دکتر محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم و دکتر جهانگیری مدیرعامل موسسه نیکوکاری مکسا برگزارشد.

در ابتدای این مراسم، دکتر ابولقاسمی رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله و عضو هیئت مدیره مکسا ضمن خوش آمدگویی و تبریک بابت گشایش شعبه جدید موسسه مکسا بیان کرد: مکسا به عنوان بزرگ‌ترین و حرفه‌ای‌ترین همکار نظام سلامت در موضوع مراقبت‌های حمایتی و تسکینی سرطان در کشور، خدمات خود را به طور رایگان به بیش از ۲۳,۰۰۰ بیمار مبتلا به سرطان و خانواده‌ی ایشان ارائه نموده است و امید داریم و می‌کوشیم که این خدمات در تمامی شهرهای کشور گسترش پیدا کند.

وی افزود: دومین علت مرگ و میر در کشور سرطان است و البته در راستای درمان این بیماری پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است که اگر این اقدامات پیشگیرانه نظام سلامت به درستی و سر موقع انجام شود آمار بهبود یافتگان را افزایش خواهد داد. در جریان درمان بیماری سرطان مشکلاتی مختلفی از جمله آسیب‌های روحی، اقتصادی، جسمی و غیره برای بیمار و خانواده او پیش می‌آید که ارائه خدمات موسسه‌هایی مانند مکسا می‌تواند از بروز آن جلوگیری کند.

دکتر ابولقاسمی بیان کرد: مکسا در نظر دارد که خدمات حمایتی و تسکینی را در حوزه پیشگیری از بیماری سرطان را در کشور گسترش دهد. مکسا در خدمت مردم است و خدمات خود را در منزل مردم ارائه می‌دهد. شایان ذکر است که خدمات مکسا به صورت کاملا رایگان در اختیار بیمار و خانواده قرار می‌گیرد. امیدواریم که مسئولان شهر مقدس قم از مکسا حمایت کنند.

در ادامه دکتر جهانگیری با بیان این نکته که می‌خواهیم خدمت خود را با مهر مادری همراه کنیم گفت: مکسا در ابتدای ماموریت خود به کرامت الهی توجه می‌کند، هدف این موسسه برداشتن کارهای خیر بر روی زمین مانده است. در بیماری سرطان معضلاتی وجود دارد که اگر بتوانیم از ابتدای ابتلا به این بیماری در کنار شخص مبتلا حضور داشته باشیم از فروپاشی همه جانبه آن فرد جلوگیری خواهیم کرد.

وی توضیح داد: تا امروز بیش از هزار بیمار تحت پوشش مکسا قرار گرفته‌اند که برای افزایش این تعداد نیاز به افزایش ظرفیت‌ها در این موسسه داریم. البته در همین مدت محدود توانسته‌ایم در شهر قم 194 بیمار را تحت پوشش و حمایت خود قرار دهیم. قصد داریم از این به بعد از ابتدا تشخیص بیماری سرطان درکنار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار بگیریم و هزینه‌ها را کاهش دهیم.

دکتر محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم طی اظهاراتی بیان کرد: زمانی که طرح تاسیس مکسا در شهر مقدس قم مطرح شد، تمام تلاش خود را بکار گرفتیم تا هرچه سریعتر این مهم شکل گیرد. هنر اطبا و پزشکان متخصص این است که بیماری سرطان را به سرعت تشخیص دهند و مانع از دیر مراجعه کردن بیمار به پزشک متخصص شوند. و هنر متخصصین مکسا حمایت، تسکین و آموزش کنترل عوارض ناشی از بیماری است.