به گزارش روابط عمومی بنیاد خیریه راهبری آلاء،‌ مصطفی امامی؛ کارگردان و مستند ساز با حضور در مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء (مکسا) از نزدیک با فعالیت‌های این مرکز آشنا شد.

داوود نیکی؛ مدیر مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء (مکسا) در این بازدید ضمن شریح خدمات و فعالیت‌های این مرکز اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های ممتاز مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء ارائه خدمات طب حمایتی تسکینی به بیماران میتلا به سرطان بدون در نظر گرفتن شرایط مالی، مذهبی و نژادی به صورت کاملا رایگان است.

نیکی افزود: این مرکز از سال 1388 کار خود را آغاز و تا کنون به بیش از یک‌صد هزار بیمار مبتلا به سرطان خدمات طب حمایتی تسکینی را ارائه کرده است.

همچنین مصطفی امامی؛ کارگردان و مستند ساز در این بازدید با اشاره به برنامه‌ریزی شبکه مستند سیما برای تولید مستند «زیستن» در سیزده قسمت 50 دقیقه‌ای، بیان داشت: در این مجموعه قرار است چندین مستند ساز در خصوص سرطان‌های گوناگون همچون خون، کلیه، ریه و … مستندهای را تولید کنند.

امامی افزود: امید است با تولید و پخش این مستندها از سیما سطح آگاهی و اطلاعات عمومی مردم نسبت به ابعاد گوناگون بیماری سرطان افزایش پیدا کند.

دکتر متین سیف‌الهی؛ مدیر شبکه مراقبت در منزل مکسا نیز در این جلسه ضمن تشریح فعالیت‌های شبکه مراقبت در منزل مکسا گفت: با توجه به مدل بومی شده ارائه خدمات مراقبت در منزل ویژه بیماران مبتلا به سرطان در این مرکز و نتایج آن،‌ امروز مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء به یکی از قطب‌های علمی آموزشی این حوزه تبدیل شده است.

همچنین در این بازدید مقرر شد مصطفی امامی؛ کارگردان و مستند ساز از بخش مکسا در بیمارستان فیروزگر بازدید و همراه تیم مراقبت در منزل این مرکز در خانه بیماران حضور پیدا کرده و از نزدیک با خدمات این مرکز آشنا شود.

بر اساس این گزارش تولید مستند «زیستن» به تهیه کنندگی محسن استاد علی در سیزده قسمت پنجاه دقیقه ای در شبکه مستند سیما تصویب شده است.

این مجموعه با به اشتراک گذاشتن بیماری‌های مختلف عصر حاضر به بررسی، معرفی و نمایش وضعیت بیماران مختلف پرداخته و همچنین با ارائه راهکارهای مقابله با هر بیماری باعث ایجاد انگیزه جهت ادامه زندگی و جلوگیری از سرعت رو به رشد و آموزش نحوه مواجه  با بیماری برای بیماران فعلی می‌شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *