به گزارش مرکز کنترل سرطان انتخاب به نقل از ایسنا، مطالعات جدید در آمریکا نشان داده است که ورزش یوگا خستگی و تورم بدن را در بیماران مبتلا به سرطان سینه کاهش می‌دهد. محققان دریافته‌اند تنفس و مدیتیشن در یوگا تاثیر زیادی بر مبتلایان به سرطان سینه می‌گذارد.
بعد از 12 هفته‌ تمرین یوگا توسط زنانی که سرطان سینه داشتند و تحت درمان بودند مشخص شد که با انجام این مقدار یوگا 57 درصد از خستگی و 20 درصد از تورم آنها کاسته شده است.
محققان همچنین دریافتند که هر چقدر این زنان بیشتر یوگا انجام داده‌اند نتایج بهتری گرفتند. نتایج این تحقیقات در مجله “تومور شناسی بالینی” منتشر شد.
ضمنا محققان بیان کردند که می‌توان از یوگا برای درمان افرادی که به دلایل دیگر دچار خستگی و تورم می‌شوند، استفاده کرد.
پیش از این در مطالعاتی که در سال 2010 انجام شد، مشخص شد که انجام چهار هفته‌ یوگا می‌تواند کیفیت خواب را در افراد مبتلا به سرطان افزایش دهد و کیفیت زندگی آنها را بالا ببرد. بعد از یافتن این اطلاعات محققان تاثیر یوگا را صرفا بر سرطان سینه بررسی کردند، زیرا درمان این نوع سرطان سخت و خسته کننده است. یکی از مشکلاتی که این بیماران بسیار با آن مواجه می‌شوند کاهش توانایی قلبی و تنفسی است.
برای انجام این مطالعات محققان 200 زن مبتلا به سرطان سینه را مورد بررسی قرار دادند. این افراد بین 27 تا 76 سال سن داشتند. این افراد دو ماه تا سه سال تحت درمان بودند و پیش از این یوگا انجام نداده بودند.
این گروه از زنان 12 هفته‌ در دو جلسه 90 دقیقه‌ای هاتا یوگا انجام دادند. همچنین برای بررسی میزان تورم در این افراد از آنها نمونه خون گرفته شد.
نتایج تحقیقات نشان داد، درست بعد از جلسات یوگا میزان خستگی در این افراد 41 درصد کاهش یافت و 12 درصد به میزان انرژی آنها اضافه شد. ضمنا نتایج نشان داد کسانی که یوگا انجام دادند کیفیت خواب بهتری داشته‌اند.
یکی از محققان می‌گوید: ما از نتایج بسیار شگفت زده شدیم، زیرا مطالعات گذشته نشان داده بود ورزش لزوما تورم را کاهش نمی‌دهد مگر این که فرد دچار اضافه وزن یا مشکلات متابولیک باشد. این گروه افراد تغییر وزن نداشتند، اما با انجام یوگا به میزان زیادی از تورم آنها کاسته شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *