به گزارش روابط عمومی مکسا، دکتر پروین صالحی مبارکه نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ضمن حضور و بازدید از موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان(مکسا) شعبه اصفهان با همایون ناجی اصفهانی مدیر شعبه دیدار و گفت و گو کرد.

همایون ناجی اصفهانی، مدیر مکسا شعبه اصفهان در دیدار با دکتر پروین نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به خدمات ارائه شده توسط مکسا و توضیح در خصوص وضعیت کنونی مجموعه عنوان کرد:موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان، چهار نوع خدمت به بیماران مبتلا به سرطان ارائه می دهد.این خدمات به صورت یک مجموعه کامل است. ابتدا برای بیمار پرونده کاملاً الکترونیکی ایجاد می شود و بعد از تشکیل پرونده ارزیابی‌ وضعیت بیمار صورت می گیرد و بر اساس این ارزیابی خدمات در حوزه تغذیه، ژنتیک، مراقبت معنوی، مددکاری و موارد دیگر ارائه می شود.

وی در ادامه افزود: بخش اول خدمات مکسا شامل خدمات سرپایی که توسط پزشک عمومی انجام می شود، قسمت دیگر از خدمات مربوط به بیماران بستری در منزل است که خدمات را برای بیمار به منزل می‌بریم و پزشک، پرستار، مددکار و موارد دیگر در منزل حاضر می‌شوند و به بیمار خدمات ارائه می دهد. خدمات سوم مربوط به کال سنتر و مرکز پاسخگویی است، که تمام سوالات بیماران را به صورت تلفنی پاسخ می‌دهد در این بخش تمام تلاش این است که بیمار به بیمارستان مراجعه نکند و چهارمین خدمات ارائه تجهیزات مورد نیاز به بیمار است.

همایون ناجی اصفهانی با بیان اینکه خدمات مکسا تحت عنوان مراقبت های حمایتی و تسکینی به بیماران مبتلا به سرطان ارائه می‌شود در ادامه گفت: مکسا در تهران، قم، کاشان، مشهد و کرمان دارای شعبه است و ما نیاز به کمک رسمی و مطلوب وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی داریم و این درخواست را از شما می کنیم که از علوم پزشکی بخواهید تا در موارد مختلف هم از جهت نیرو و پزشک و هم از جهت قانونی به ما کمک نماید و مکسا را مورد حمایت کامل قرار بدهد.

دکتر پروین صالحی مبارکه، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نشست با همایون ناجی اصفهانی مدیر مکسا شعبه اصفهان ضمن قدردانی و تشکر از خدمات بسیار خوب و ارزشمند موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان و شاخص دانستن این خدمات عنوان کرد: متاسفانه در کشور با سونامی سرطان روبرو هستیم و این بیماری فقط در بزرگسالان نیست، بلکه بسیاری از کودکان و جوانان هم مبتلا به سرطان می شوند و این شرایط تمام معادلات و برنامه‌ها در این حوزه را  بر هم زده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از دغدغه‌های مهم بنده همین این موضوع سرطان است و خوب می دانیم وقتی فردی از اعضای یک خانواده مبتلا به سرطان میشود، این خانواده با مشکلات بسیار زیادی روبرو خواهد شد و خانواده با چالش های اجتماعی و اقتصادی خاص همراه می شود که تاثیرات بسیار زیادی را بر وضعیت خانواده می‌گذارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: همواره بر این باور بودم که یک خلاء بزرگ در حوزه مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان داریم و اطلاعی نداشتم که موسسه‌ای به عنوان مکسا چنین خدماتی را به بیماران مبتلا به سرطان ارائه می دهد و مراقبت در منزل و خدمات حمایتی و تسکینی را گسترش داده است، کار مکسا بسیار با ارزش است و من به عنوان نماینده تمام تلاش را در جهت حمایت و تقویت این مجموعه انجام خواهم داد و امکان شکل گیری چنین مجموعه ای را بر اساس تجارب مکسا در شهرستان مبارکه نیز فراهم خواهیم کرد.