به گزارش روابط عمومی مکسا، نشست دکتر محمد جهانگیری مدیر عامل موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان(مکسا) با دکتر شاهین شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در محل دانشگاه برگزار گردید.
در این جلسه تعاملی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر مدیر عامل مکسا، حجت الاسلام و المسلمین علی دیانی عضو هئیت امنا مکسا، داود نیکی معاون توسعه و زیر ساخت مکسا، دکتر محمد رضا شعربافچی زاده معاون فنی مکسا، همایون ناجی اصفهانی مدیر مکسا شعبه اصفهان و نماینده سازمان نظام پزشکی اصفهان حضور داشتند.
در این نشست مدیر عامل موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان(مکسا)، به تشریح تفاهم نامه منعقده با معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت و توضیحاتی در راستای مبانی این تفاهم نامه و اهداف مکسا بیان کرد و بر همکاری و تعامل شازنده با دانشگاه علوم پزشکی در جهت ارتقاء هرچه بیشتر مراقبت های حمایتی و تسکینی تاکید نمود.
دکتر محمد جهانگیری ضمن تشریح اقدامات مکسا در اصفهان با تاکید بر نقش پر رنگ دانشگاه های علوم پزشکی در حمایت از سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت، همکاری موثر با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را به عنوان یک مسئله مهم و استراتژیک برای مکسا بیان کرد و خواستار برنامه ریزی دو جانبه در این راستا شد.
در ادامه این جلسه دکترشاهین شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با تاکید بر نیاز به مراقبت های حمایتی و تسکینی در سرطان از پیشنهاد همکاری استقبال کرده و برنامه ریزی در این راستا را از اولویت های کار دانستند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به واسطه آگاهی از تجربه فاخر شعبه اصفهان و رضایت عمومی از ارائه این خدمات مانعی را در این مسیر متصور نبودند.
این جلسه با بحث و بررسی موارد مطروحه در تفاهم نامه همکاری و همچنین پرسش و پاسخ در جهت رفع ابهام اولیه ادامه یافت و در نهایت مصوب شد تا کارگروه تخصصی مکسا با حضور معاون درمان و توسعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و همچنین هیئت رئیسه بیمارستان تشکیل و طرح جامع همکاری دو جانبه برای تصویب در دانشگاه ارائه گردد.