به نقل از روابط عمومی مکسا واحد مددکاری اجتماعی،  هر ساله در مناسبت‌های مختلف از جمله بازگشایی مدارس، روز مادر و … جشن‌هایی ویژۀ بیماران مکسا برگزار می‌نماید؛ در یکسال اخیر با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل کرونا، تمام برنامه‌های فرهنگی و تفریحی اجرا نشد تا ویروس کرونا برای بیماران مبتلا به سرطان مشکلی ایجاد نکند.

در ماه‌های گذشته زیاد شنیده‌ایم از بیماران، همراهان و کودکانشان که چقدر جشن‌ها توانسته بود یک شب خاطرانگیز برایشان ایجاد کند! روز جشن را به گونه‌ای شاد برایمان بازگو می‌کنند و حرکات نمایشی عروسک‌ها را بازسازی.

طنز کمدین را خوب به یاد می‌آورند و حتی از اینکه راهشان به سالن جشن خیلی دور بود نه تنها ناراحت نبودند، خوشحال هم بودند.

همۀ ما در فکر بودیم که اگر منتظر رفتن کرونا بمانیم و هیچ کاری نکنیم شاید تحمل دوران درمان برای کودک مبتلا به سرطان سخت‌تر شود! اینگونه شد که جشن‌هایی فقط برای کودکان مبتلا به سرطان مکسا برنامه‌ریزی کردیم و به کمک داوطلبین دومین جشن را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فقط برای خنده‌های از ته دل کودکان برگزار کردیم.

شاید عجیب باشد، اما کودکی که اینقدر قوی در مقابل سرطان می‌ایستد و درمان را می‌پذیرد  .با وجود درد بیماری با شنیدن شرکت در جشنی کودکانه ، با خوشحالی تمام  مشتاقانه میخواهد ساعتی رابدور از فکر بیماری با هم‌سن و سال هایش سپری کند.

تا کنون دو جشن کودکانه برگزار شده است که هر بار 6 الی 10 کودک به همراه یکی از والدین ، مهمان مکسا بوده‌اند. برنامه‌هایی از قبیل نمایش، قصه‌گویی، بازی ، تئاتر  و مسابقه متناسب با سن کودکان در شرایط کرونایی برگزار شد. و هنر نمایی خود کودکان مبتلا به سرطان در مکان جشن فضایی شادتر را برایشان فراهم کرد.

همچنین پذیرایی، اهدای پک لوازم تحریر ، پک ارزاق مخصوص کودکان و کارت هدیه نقدی توسط خیرین مکسا انجام گردید.