سمپوزیم "سرطان از آزمایشگاه تا بالین"
سمپوزیوم “سرطان از آزمایشگاه تا بالین” 16 و 17 بهمن‌ماه سال جاری در سالن همایش پژوهشگاه رویان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مکسا، پژوهشگاه رویان با همکاری انجمن علمی خون و سرطان کودکان ایران، سمپوزیوم “سرطان از آزمایشگاه تا بالین” را 16 و 17 بهمن‌ماه سال جاری در محل این پژوهشگاه برگزار کرد.
این سمپوزیوم با تأکید بر شعار “من هستم و خواهم ماند”، به موضوعاتی همچون سرطان به زبان ساده، حمایت‌های تسکینی بیماران مبتلا به سرطان، مهندسی سلول سرطان، تشخیص‌های نوین در حوزه سرطان و تازه‌های درمان سرطان پرداخت.

 

اقدامات حمایتی تسکینی باید به عنوان یک خدمت به جامعه پزشکی و پرستاران معرفی شود

دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس مکسا؛ فوق‌تخصص خون و انکولوژی و متخصص کودکان؛ ضمن تشریح هدف مکسا اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی که در مجموعه مکسا دنبال می‌شود معرفی اقدامات حمایتی تسکینی به عنوان یک خدمت به جامعه پزشکی و کادر درمان به ویژه پرستاران است و به همین منظور مکسا با حضور در برنامه‌های علمی و همچنین برگزاری دوره‌های مستقل سعی دارد در راستای این هدف گام بردارد.

دکتر ابوالقاسمی افزود: مکسا با تجربه ۱۰ سال ارائه خدمات حمایتی تسکینی به بیماران مبتلا به سرطان و همچنین همکاری با انجمن‌های علمی و مراکز دانشگاهی، توانسته است اعتماد جامعه علمی پزشکی را برای برگزاری این برنامه‌های اموزشی در این حوزه به دست آورد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اگر خدمات حمایتی تسکینی ویژه بیماران مبتلا به سرطان به درستی به مخاطبان معرفی و از طرف دیگر مراکزی برای ارائه این خدمات در سطح کشور حضور داشته باشند، خدمات حمایتی تسکینی مورد استقبال خانواده بیماران قرار خواهد گرفت.

 

اقدامات طب حمایتی تسکینی حلقه مفقوده در نظام سلامت ایران

دکتر عبدالرحیم حزینی همکار مکسا؛ فوق‌تخصص خون و انکولوژی و طب تسکینی؛ ضمن بیان مراحل مختلف در برنامه جامع کنترل سرطان افزود: مراقبت‌های حمایتی تسکینی حلقه مفقوده در نظام سلامت ایران می‌باشد.

وی ادامه داد: برنامه جامع کنترل سرطان شامل چهار بخش: پیشگیری اولیه، تشخیص زودهنگام، تشخیص و درمان و مراقبت‌های حمایتی تسکینی می‌باشد که این برنامه در ایران تنها در بخش تشخیص و درمان در حال اجرا می‌باشد.

دکتر حزینی گفت: مکسا از سال 1388 با بهره‌گیری از مراقبت‌های حمایتی و تسکینی که در کشورهای انگلیس و ایتالیا در حال اجرا بود، این دانش را بومی سازی کرد و در حال حاضر مکسا در شهر اصفهان و مناطق 22گانه شهر تهران در حال ارائه خدمت به بیماران مبتلا به سرطان می‌باشد.

بر اساس این گزارش همزمان با برگزاری این سمینار دو روزه غرفه اطلاع‌رسانی مکسا در حاشیه سمینار سرطان از آزمایشگاه تا بالین برپا بود.

 

مکسا

 

دکتر ابوالقاسمی

 

دکتر حزینی

 

مهندس وثوق

 

مکسا

 

مکسا