همکاری مکسا(شعبه اصفهان) با  دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

به گزارش روابط عمومی مکسا، جلسه مسئولین دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با مرکز مکسا با هدف انتقال دانش و فعال سازی شبکه مراقبت در منزل ویژه بیماران مبتلا به سرطان استان کهگیلویه و بویراحمد، در اصفهان مورخ 1396/08/15 برگزار شد.

در این جلسه که به درخواست دکتر اورنگ ایلامی، ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار گردید، سالار جوکار(مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد)، سید سجاد حکمت‌زاده(رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج) و خانم الهه شکیبایی(مدیر شورای بانوان خیر سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد) حضور داشتند.

در ابتدای جلسه همایون ناجی مدیر مکسا(شعبه اصفهان) ضمن خوش‌آمد گویی، به خدمات ارائه شده توسط مکسا به بیماران مبتلا به سرطان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی مرکزی با رویکرد مراقبت‌های حمایتی و تسکینی ویژه بیماران مبتلا به سرطان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که نظام سلامت باید بر ایجاد آن در تمامی استان‌ها با کمک و تاکید بر نقش خیریه ها و سمن‌ها اهتمام ورزد. وی افزود: مکسا از سال 1391  بیش از 5000 بیمار مبتلا به سرطان تحت پوشش قرار داده و همچنین تا کنون 12000 خدمت در منزل به این بیماران ارائه شده است. در ادامه جلسه دکتر دیناسادات علوی، مسئول فنی شبکه مراقبت در منزل مکسا و مریم شکرزاد، روان‌شناس مکسا توضیحات جامعی از چگونگی خدمت به بیماران در منزل ارائه نمودند.

مهرداد طهماسبی، مدیر روابط عمومی و جلب مشارکت‌های مردمی مکسا ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای اطلاع رسانی و جلب مشارکت‌های مردمی به نقش داوطلبین و خیرین دراستای اعتباربخشی و راه‌اندازی شبکه مراقبت در منزل اشاره نمود. وی افزود: به نظر می‌رسد سرمایه اصلی سمن‌ها، نیروی‌های داوطلب و خیرین هستند که باید برای جذب، حفظ و آموزش آنان برنامه‌ریزی نمود تا بتوان به کار خیر استمرار بخشید.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست بر ضرورت ایجاد شبکه مراقبت در منزل در استان یاسوج تاکید کرد و  با اشاره به مشکلات بیماران مبتلا به سرطان در آن استان بیان کرد: امیدواریم با ایجاد شبکه مراقبت در منزل با همکاری مکسا، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و خیرین،  قدمی در راستای کاهش آلام بیماران برداریم.

در پایان مقرر گردید تفاهم‌نامه‌ همکاری با هدف  انتقال دانش در حوزه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی و به منظور راه‌اندازی شبکه مراقبت در منزل یاسوج فی‌مابین مکسا، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد تدوین گردد.