جلسه مقدماتی همکاری‌های مشترک بین مکسا و دانشگاه علوم پزشکی همدان

به گزارش معاونت آموزشی و پژوهشی مکسا، به دعوت دانشگاه علوم پزشکی همدان اولین نشست معاونت آموزشی مکسا(موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان مکسا) و مسئولین آن دانشگاه و با شرکت رئیس کانون سرطان همدان و مجمع خیرین سلامت این شهر در محل ستاد ریاست دانشگاه علوم پزشگی همدان در تاریخ 1396/08/09 برگزار گردید.
در ابتدای جلسه جناب آقای دکتر حیدری مقدم، قائم مقام محترم ریاست و معاونت اموراجتماعی دانشگاه در مورد ضرورت وجود یک مرکز مراقبت‌های حمایتی تسکینی برای بیماران مبتلا به سرطان در شهر همدان و نقش خیرین و سمن‌ها در این زمینه صحبت کردند.
سپس آقای مهندس فلاحی نیا رئیس حوزه ریاست دانشگاه ضمن خوش آمد گویی و معرفی اعضای جلسه ،در مورد اهمیت مراقبت‌های حمایتی تسکینی مطالبی بیان نمودند.
در ادامه خانم دکتر پونه پیرجانی، مدیر آموزش و پژوهش مکسا، در راستای توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی درمورد سرطان، در چهار حیطه پیشگیری، تشخیص به هنگام، درمان و اصول و مبانی مراقبت‌های حمایتی تسکینی در سرطان و نقش این خدمات در کنترل مشکلات جسمی و روحی بیماران و خانواده آن‎ها سخن گفت. و بر نقش این مراقبت‌های همه جانبه در کاهش هزینه‌های درمانی برای بیماران،خانواده‌ها و سیستم سلامت کشور تاکید نمودند.
پس از آن خانم دکتر سوزان حجت،معاونت آموزش،پژوهش و تضمین کیفیت مکسا،ضمن معرفی مکسا و خدمات آن، آمادگی این مرکز را برای ارائه حمایت‌های همه جانبه در راستای راه‌اندازی مرکز مراقبت‌های حمایتی تسکینی در شهر همدان اعلام کردند.
جناب آقای دکترمحمد عباسی فوق تخصص هماتولوژی انکولوژی و مدیر عامل کانون سرطان همدان نیز ضمن بیان اهداف این کانون در زمینه آموزش پیشگیری و تشخیص زود هنگام،در مورد ضرورت پژوهش در حوزه سرطان و همچنین ارائه خدمات حمایتی تسکینی سخنانی ایراد نمودند.
در ادامه جلسه جناب آقای دکتر صبا مدیر عامل مجمع خیرین سلامت همدان،با اشاره به ظرفیت‌های خیرین سلامت درحوزه سرطان، جهت تعامل با دانشگاه به منظور راه اندازی مرکز مراقبتهای حمایتی تسکینی اعلام آمادگی نمودند.
در این نشست جناب آقای دکتر داوری مدیریت محترم درمان و آقای دکتر قلعه‌ایها عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن تایید سخنرانان بر اهمیت ویژه پیشگیری در کنترل سرطان سخنانی ایراد کردند و خانم دکتر اثنی عشری متخصص پزشکی اجتماعی و مشاور امور بانوان، از آغاز پروژه‌های تحقیقاتی برای شناخت عوامل خطر خبر داد.
در پایان پس از قدردانی کلیه شرکت کنندگان از آقای مصطفی سیارپور(عضو کانون سرطان استان همدان) که زحمت هماهنگی این نشست و همکاری فی‌مابین را متحمل گردیند، جلسه با پیشنهاد تفاهم‌نامه مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی همدان و مکسا (موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان مکسا) و ضرورت تشکیل کارگروه مراقبت‌های حمایتی تسکینی با شرکت نمایندگان تشکل‌های حاضر در جلسه خاتمه یافت.