به گزارش روابط عمومی مرکز کنترل سرطان انتخاب (مکسا) سعید متصدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن درخواست کمک از دانشگاهیان برای اجرای پروژه های تحقیقاتی برای رفع این مشکل تاکید کرد: امواج و پارازیت ها سرطان زا هستند اما اقدامی که سازمان محیط زیست به دنبال آن است مشخص شدن منابع و شدت انتشار تشعشات و پارازیت ها است.

وی تاکید کرد: مساله مهم و حایز اهمیت در مورد انتشار تشعشات ، میزان فاصله از مبدا تا گیرنده است زیرا میزان فاصله تاثیر زیادی بر شدت اثرگذاری پارازیت بر سلامت دارد.

متصدی گفت: وقتی پارازیت ها در فضا پخش می شوند سرطان ایجاد می کنند اما اینکه به چه میزان سرطان زایی دارند و چگونه و از کجا در فضا پخش می شوند مسائلی است که باید جدی گرفته شود.

وی اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه کمیته ای تشکیل داده و تاکنون دو جلسه آن برگزار شده است، سازمان محیط زیست هم عضو این کمیته است و تلاش می کنیم جلسات بعدی آن هم تشکیل شود زیرا در آن موارد مربوط به حفاظت انسان ها و سلامت در مورد تشعشات به طور تخصصی و علمی مطرح و مورد بحث قرار می گیرد.

متصدی تاکید کرد: کنترل آلودگی امواج و صوت جزو برنامه های اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است از این رو از دستگاه ها و سازمان های مرتبط دعوت می کنیم تا در جلسات بررسی پارازیت ها در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به طور منظم شرکت کنند.

معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قطعا سازمان حفاظت محیط زیست برای برنامه ریزی در زمینه کنترل تشعشات از پژوهش و تحقیق به عنوان یک اقدام زیربنایی استفاده خواهد کرد و در این راستا از مطالعات بین المللی و دانشگاهی داخل کشور و حتی خارج نیز بهره خواهد گرفت.

وی در مورد آخرین اقدام سازمان حفاظت محیط زیست درباره پارازیت ها توضیح داد: سازمان محیط زیست پیگیری مباحث قانونی آیین نامه ماده 27 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا را که به آلودگی صوتی و امواج مربوط است در دستور کار دارد.

متصدی ادامه داد: دراین زمینه پیشنهادی را تهیه و به کمیسیون زیربنایی مجلس ارایه دادیم که بعد از بررسی برای برطرف کردن برخی ایرادات و اصلاحات به سازمان محیط زیست برگشت و اکنون دوباره برای ارسال مجدد آماده است و به زودی انجام می شود تا مباحث قانونی آن اجرا شود

وی در ادامه به تشکیل کمیته بررسی پارازیت ها در سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت: کمیته بررسی تاثیر پارازیت ها تشکیل شده و نمایندگانی از تمام دستگاه هایی که به نوعی با موضوع پارازیت در ارتباط هستند، در این کمیته حضور دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *