به گزارش مرکز کنترل سرطان انتخاب به نقل از ایرنا، دکتر ناهید خدا کرمی افزود: سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان های زنان در جهان و ایران به شمار می رود و یکی از علت های مرگ و میر در زنان ایرانی است.

به گفته وی خوشبختانه سرطان سینه از آن دسته سرطان هایی است که درمان دارد و اگر به موقع و زود تشخیص داده شود از روند و ادامه درمان در آنان با موفقیت بسیاری همراه خواهد بود.

خداکرمی ادامه داد: بررسی سرطان سینه با ابعاد مختلفی مواجه است از مرحله تشخیص سرطان سینه و نحوه درمان همراه با مسایلی است که خانواده ها با آن در گیر هستند که نیازمند بحث و بررسی است.

به گفته وی در نهمین کنگره بین المللی سرطان سینه مهمترین موضوعی که مورد تبادل افکار و بررسی قرار می گیرد، مشکلات خانوادگی بیماران است که با حضور بیماران و خانواده های آنان برگزار می شود.

خداکرمی یاد آور شد: راهکارهای عملیاتی برای مدیریت بیماران در خانواده، روابط همسران، روابط فرزندان، مشکلات مادی، مشکلات معنوی، مشکلات روحی، ترس، عوارض داروهای شیمی درمانی، عوارض رادیوتراپی و غیره در کلاس هاس مخصوصی در مرکز تحقیقات سرطان ایران ارایه خواهد شد.

مسئول گروه مامایی نهمین کنگره بین المللی سرطان سینه اظهار داشت: همچنین در این کنگره کارگاهی در خصوص عوارض شیمی درمانی و رادیوتراپی که یکی از روش های درمان بیماران سرطانی است ارایه خواهد شد.

وی یاد آور شد: درمان‏های متفاوتی برای سرطان سینه وجود از جمله جراحی، پرتو درمانی – درمان کمکی (هورمون درمانی- شیمی درمانی) است که پرتو درمانی یا درمان تشعشی اغلب بیماران پس از جراحی برای از بین بردن موضعی سلول‏های سرطانی بکار می‏رود.

رییس انجمن علمی مامایی ایران اضافه کرد: شیمی درمانی نیز از دیگر روش های درمانی سرطان سینه محسوب می شود که از داروهای ضد سرطان شیمی درمانی به منظور پیدا کردن و از بین بردن سلول‏های سرطانی در سرتاسر بدن استفاده می شود.

به گفته وی بررسی اثرات جانبی شیمی درمانی و رادیو تراپی و ارایه اطلاعات کافی به بیماران در نحوه درمان آنان بسیار موثر خواهد بود.

نهمین کنگره بین المللی سرطان پستان به همت مرکز تحقیقات سرطان و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در روزهای هفتم تا نهم دانشکده پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *