خدمات مکسا مرکز راهنمایی و پاسخگویی

مرکز راهنمایی و پاسخگویی

کارشناسان و متخصصین مرکز راهنمایی و پاسخگویی مکسا، در تمام طول شبانه‌روز و هفت روز هفته، آمادۀ راهنمایی و پاسخگویی به  بیماران مبتلا به سرطان، مراقبین این بیماران و جامعۀ متخصصین، در زمینۀ مراقبت‌های حمایتی و تسکینی هستند. مرکز تماس، خدمات گوناگونی را در زمینۀ پزشکی از راه دور، مشاوره، نظارت و هماهنگی مراقبت‌های تسکینی برای بیماران مبتلا به سرطان و خانوادۀ ایشان ارائه می‌دهد. مرکز تماس به سامانۀ ملی مکسا(سامانۀ الکترونیکی ثبت اطلاعات بیماران) متصل است که اطلاعات شما را در اختیار کسی که وظیفۀ راهنمایی تلفنیِ شما را بر عهده دارد قرار می‌دهد تا بتواند راهنمایی دقیقی را بر مبنای این اطلاعات به شما ارائه دهد.

تماس با مرکز راهنمایی و پاسخگویی

🕗 شماره تماس در ساعات اداری:                              03132372846

🕔 شماره تماس در دیگر ساعات شبانه روز و ایام تعطیل: 09131769020

🗺️ همچنین بیماران و خانواده های گرامی می توانند در ساعات اداری با نزدیک‌ترین شعبه به خود تماس بگیرند.

⚠️ توجه: مرکز راهنمایی و پاسخگویی، صرفا در زمینه سرطان پاسخگوی هم میهنان عزیز خواهد بود.

خدمات مرکز راهنمایی و پاسخگویی

پاسخ به سوالات و مشاورۀ تلفنی

کارشناسان مرکز راهنمایی و پاسخگویی مکسا در تمام ساعات شبانه‌روز و در تمام روزهای سال آماده‌اند تا به سوالات تخصصی بیمار و مراقبین او پاسخ دهند. آنها، مراقبین بیمار را برای کنترل عوارض مختلف، تفسیر نتایج آزمایش‌ها، تغییر نوع و دُز داروها، مواجهه با مشکلات حاد، اقدام برای انتقال به بیمارستان و مانند آنها راهنمایی می‌کنند.

همچنین ممکن است در صورت نیاز بیمار، از طریق ارسال فیلم و عکس و نتایج آزمایش‌ها، او را از راه دور معاینه کنند یا به او بصورت تلفنی مشاوره دهند.

⚠️ توجه داشته باشید که مشاورۀ تلفنی، بر اساس علائمی که بیمار یا مراقب او اعلام می کنند انجام می‌شود و مسئولیت صحت این اطلاعات بر عهدۀ ایشان می‌باشد.

⚠️ مشاورۀ تلفنی، جایگزین ویزیت و معاینۀ فیزیکی بیمار نیست و تنها در موارد ضروری قابل توصیه است.

⚠️ مرکز راهنمایی و پاسخگویی، صرفا در زمینه سرطان پاسخگوی هم میهنان عزیز خواهد بود.

ویزیت دوره‌ای تلفنی

تیم مراقبت‌های تسکینی، به طور منظم با بیمار و خانوادۀ او تماس می‌گیرند تا شرایط او را ارزیابی کنند و در صورت به‌وجود آمدن هر نیاز جدید، در کوتاه‌ترین زمان به آن پاسخ دهند. ویزیت‌های تلفنی، بصورت تخصصی توسط پزشک، روان‌شناس، مددکار اجتماعی و مراقب معنوی، انجام می‌شود تا آنها بتوانند از آخرین وضعیت بیمار مطلع شوند، او را راهنمایی کنند، نوبت ویزیت بعدی را برای او تعیین کنند و در صورت نیاز او را به دیگر واحد‌ها ارجاع دهند.

ارجاع و اطلاع از مراکز ارائه خدمات

اگر نیاز شما با خدماتی که مکسا ارائه می‌دهد متفاوت است، می‌توانید برای کسب اطلاع از ارائه دهندگان آن خدمت، به مرکز تماس مکسا تلفن کنید. کارشناسان مرکز تماس، شما را به جایی که بتواند نیاز شما را برطرف کند ارجاع می‌دهند. علاوه بر این، اگر شما در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که به خدمات مکسا دسترسی ندارید، می‌توانید از کارشناسانِ مرکزِ تماسِ مکسا، برای یافتن خدمات مورد نیازتان در نزدیکی خود، کمک بگیرید.

هماهنگی برای دریافت خدمات

بیماران و خانوادۀ ایشان می‌توانند از مرکزِ تماسِ برای دریافت خدمت مورد نیازشان نوبت بگیرند.

به علاوه یکی از کارهای مهم مرکزِ تماس، بررسی نوع نیاز و اولویت‌بندی بیماران برای اعزامِ تیمِ مراقبت در منزل و پشتیبانی از تیم است. آنها طبق برنامه‌ریزی قبلی بر اساس نیاز بیمار، یا با درخواست بیمار، نوع خدمت مناسب و اولویت آن‌را تعیین کرده و هماهنگی لازم برای اعزام تیم مراقبتی را انجام می‌دهند.

پشتیبانی از تیم مراقبت در منزل

مرکز تماس به طور منظم با تیم مراقبت در منزل در ارتباط است تا در صورت نیاز، تیم را راهنمایی کند و برنامۀ آنها را هماهنگ کند.

ارزیابی کیفیت خدمات

کارشناسان مرکز تماس طی ارتباط با بیمار و خانوادۀ او، میزان رضایت ایشان از خدمات ارائه شده را ارزیابی و هرگونه شکایت، انتقاد و پیشنهاد را در خصوص عملکرد واحد‌های مختلف، ثبت کرده و به اطلاع مسئولان مربوط می‌رسانند.