به گزارش واحد روابط عمومی مکسا – شعبه اصفهان، صبح روز سشنبه مورخ 1398/03/28 به همت واحد پرستاری و مددکاری اجتماعی بیش از 100 میلیون ریال کیسه به 40 نفر از بیماران مبتلا به سرطان تحت پوشش مکسا در قالب یک برنامه تفریحی – آموزشی اهدا گردید.
بیماران مبتلا، به سرطان‌های روده ممکن است تا پایان زندگی نیازمند استفاده از این نوع کیسه‌ها باشند، کیسه کلوستومی و یوروستومی نمونه ای از کیسه‌های جمع آوری ادرار و مدفوع محسوب می‌شوند.
در برنامه برگزار شده، ضمن آموزش نحوه صحیح استفاده از کیسه‌ها، چگونگی کاهش عوارض استفاده از این نوع کیسه‌ها نیز آموزش داده شد.
علی واعظ کارشناس پرستاری مکسا، مسئول برگزاری برنامه فوق الذکر، ضمن تشریح سایست های واحد پرستاری و واحد اوستومی مکسا، بیان داشت: این اولین بار در سال 98 بعد از چهار برنامه سال 97 بود که در قالب یک برنامه جمعی، سعی در آموزش بیماران و کمک به آن ها بودیم، البته در طول این سه ماه به صورت موردی بیماران را حمایت کرده ایم اما اثر گذاری برنامه های جمعی به مراتب بیش از برنامه های فردی است.
در ادامه علی واعظ ضمن تشکر از مدیریت مکسا در حمایت از برگزاری چنین برنامه‌هایی از خیرین سطح شهر اصفهان و ایران به منظور حمایت از بیماران مبتلا به سرطان، سرطان‌های روده دعوت کرد تا ضمن کاهش هزینه های زندگی این عزیزان، کیفیت زندگی بیماران نیازمند کیسه نیز با مصرف صحیح و تعویض مرتب و به موقع افزایش یابد.
گفتنی است موارد زیادی وجود دارد که بیماران به دلیل فقر مادی و فقر فرهنگی دچار مشکلات عدیده زیادی در تردد در اجتماع و زندگی در کنار خانواده خودشان می شوند.