به گزارش روابط عمومی مرکز کنترل سرطان انتخاب (مکسا) به نقل از خبرگزاری تسنیم، یوسف اصغری  اظهار داشت: فصل بهار روح زمان هاست و 31 روز است که در این فصل شب و روز در اعتدال است و از نظر نجومی اعتدالین نامیده می‌شوند که از لحاظ نجومی شب و روز تقریبا هم اندازه است.

به گفته وی در مناطق مختلف فصل بهار تفاوت دارد از نظر تقویم رومی ماه اول فصل بهر آذار نام دارد که در این فصل هوا رو به گرمی پیش می‌رود که در نیم کره شمالی در فصل بهار و در نیم کره جنوبی فصل پاییز حکم فرماست.

این کارشناس سطح عالی حوزه علمیه و پژوهشگر در حوزه طب اسلامی افزود: در فصل بهار که از نظر تقویم رومی تقریباً از نیمه دوم فصل زمستان آغاز می‌شود به دلیل اینکه استیلای بلغم (مزاج سرد و تر) از بین رفته یعنی در فصل زمستان مواد سرد و تر در بدن‌ها به دلیل نوع فصل، نوع خوراک و موارد دیگر تجمع پیدا کرده و منافذ پوست سرد و بسته شده است شده و خروجی وجود نداشته به دلیل گرمی هوا هیجانی در خون ایجاد می‌شود و مواد زائد در خون روان می‌شود.

اصغری اضافه کرد: لازم است در این فصل موادغذایی لطیف و سبک بیشتر مصرف شود، همچنین در این فصل از گوشت‌ها و تخم مرغ و غذاهای غلیظ مانند فسد فود‌ها، ماکارونی، الویه و غذاهای چرب پرهیز شود.

وی گفت: مصرف سوپ‌ها و آش‌ها در این فصل بیشتر توصیه می‌شود و از موادغذایی مانند سیر و پیاز خام که خود در خون هیجان ایجاد می‌کند پرهیز شود چرا که این موادغذایی دارای طبیعا گرم و تر بوده و موافق مزاج فصل بهار است به همین دلیل نباید مصرف شود.

این کارشناس سطح عالی حوزه علمیه و پژوهشگر در حوزه طب اسلامی بیان داشت: نوشیدن مسهل و انجام اعمال یداوی مانند فصد و حجامت با تشخیص پزشک طب سنتی دانشگاهی در این ماه پسندیده است که تقریبا اواسط ماه فروردین آغاز می‌شود مصرف مسهل موجب کاهش مواد مرطوب و زائد از سطح رگ‌ها می‌شود که به صحت بدن کمک می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *