به گزارش روابط عمومی مرکز کنترل سرطان انتخاب (مکسا) به نقل از باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: این قارچ با نفوذ به داخل خشکبار نوعی سم به نام ” آفلاتوکسین” تولید می کند که در مصرف کننده سبب ایجاد سرطان کبد می شود.

مهندس زهرا اکبرآبادی افزود: مردم باید از خرید آجیل هایی که بو و طعم کهنگی دارند مانند آجیل های وارداتی و همچنین آجیل های براق که به دلیل افزودن مواد براق به موجب افزایش زمان ماندگاری و جذاب شدن به آن ها واکس افزوده می شود جدا خودداری کنند چرا که مصرف آن ها سبب آسیب به کبد می شود.

وی اظهار داشت: همچنین مصرف آجیل های رنگی مانند آجیل هایی که دست ها و لب ها را رنگی می کنند غیر مجاز بوده است و سبب بروز سرطان و بیماری های کبدی و کلیوی می شود.

اکبرآبادی عنوان کرد: آجیل ها و تخمه های خندان به دلیل شوک حرارتی در آن ها و نفوذ رطوبت در مجاورت با هوا قرار می گیرند کیفیت خود را از دست داده و از انواع در بسته زودتر فاسد می شوند.

وی تاکید کرد: مردم باید در هنگام خرید نخود برشته دقت کنند که نخود سبز رنگ و یا آفت زده مخلوط با بقیه نخودها نباشد.

کارشناس مواد غذایی خاطرنشان کرد: از خرید آجیل هایی که با طعم لیمو و انواع ادویه ها هستند نیز خودداری شود چرا که به دلیل پوشاندن کهنگی آن ها از این طعم دهنده ها استفاده می شود.

اکبرآبادی در پایان گفت: مردم باید آجیل شب عید را برای مصرف دو هفته خریداری کنند و برای مصرف های طولانی تر آن ها را در فریزر نگهداری کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *