به گزارش مرکز کنترل سرطان انتخاب (مکسا) به نقل از ایرنا، مطالعات دانشمندان آمریکایی نشان داده است که حتی زیان مصرف بتاکاروتن بیش از منفعت آن است.

مایکل لوفور محقق این مطالعه گفت: مصرف ویتامین E هیچ سودی ندارد و مصرف بتاکاروتن حتی ضرر هم دارد زیرا احتمال ابتلا به سرطان ریه را در افرادی که در گروه پرخطر قرار دارند، افزایش می دهد.

همچنین ویرجینیا مویر که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت ،افزود: بیماری های قلبی- عروقی و سرطان در آمریکا شیوع دارد و ما تمامی راه ها را برای جلوگیری از آن گزینش می کنیم اما متوجه شده ایم که دلایل کافی در این خصوص که مواد مغذی به تنهایی یا به همراه مکمل های غذایی می توانند از ابتلا به این بیماری ها جلوگیری کنند ،وجود ندارد.

با این حال با وجود هشدار محققان در مورد این که تاثیر مثبت ویتامین ها به اثبات نرسیده است اما بسیاری از مردم همچنان به استفاده از این مکمل ها ادامه می دهند.

تقریباً نیمی از آمریکایی های بالغ دستکم از سال 2007 تا 2010 میلادی یک نوع مکمل ویتامینی مصرف کرده اند.

همچنین به زنان باردار توصیه می شود از مکمل های اسید فولیک دار استفاده کنند و یا به افراد سالخورده که با خطر غش کردن و زمین خوردن مواجه هستند، سفارش می شود برای محکم شدن استخوان هایشان قرص های ویتامین D مصرف کنند.

با این حال محققان به مردم پیشنهاد می کنند که به صورت متعادل غذا بخورند و از میوه، سبزیجات، غلات کامل، مواد لبنی کم چرب و ماهی استفاده کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *