مسئول علمی شبکه مراقبت در منزل مکسا گفت: پیشگیری از سرطان را باید از سنین نوجوانی آموزش داد، آشنایی با سیستم و عملکرد بدن انسان در کشورهای توسعه یافته از سنین نوجوانی در تمام رشته های تحصیلی مدارس قرار گرفته است، این در حالی است که در کشور ما فقط دانش‌آموزان رشته علوم تجربی از این اطلاعات بهره‌مند می‌گردند. 

به گزارش روابط عمومی مکسا، به مناسبت ماه آگاهی از سرطان پستان، آموزش پیشگیری ویژه دختران نوجوان برگزار شد.

این آموزش گروهی به همت روابط عمومی مکسا و کمیته آموزش و پژوهش، روز سه شنبه 30 مهر در محل دبیرستان فرزانگان امین اصفهان با سخنرانی دکتر دینا سادات علوی انجام شد.

 علوی گفت: یکی از اهداف اصلی مکسا پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان است، سعی کردیم در این آموزش سرطان‌هایی را مد نظر داشته باشیم که امکان تشخیص زودهنگام و غربالگری را داشته باشند، همچنین مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از سرطان، نشانه‌های ابتلا به سرطان که باید نسبت به آن‌ها حساس باشیم و خودمراقبتی از موضوعات مهم بیان شده در این آموزش گروهی بوده است.

علوی در پایان گفت: آمارها نشان می‌دهد اصفهان جزء 3 استان پرخطر در کل 10 سرطان شایع بانوان است، لزوم آموزش پیشگیری از سرطان برای دختران و بانوان بیش از گذشته احساس می‌شود و افزایش آگاهی دختران درباره نشانه‌های سرطان و غربالگری منظم، یقیناَ خواهد توانست جان بسیاری را نجات دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *