قرارداد همکاری با دانشگاه

دکترآناهیتا بابک، نماینده گروه پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تاکید کرد که پزشکان خانواده با توجه به مسئولیتی که نسبت به بسلامت جامعه دارند، لازم است  نسبت به شرایط بیماران صعب العلاج در منزل و خدمت Home Care(مراقبت بیمار در منزل) نیز آشنایی کامل داشته باشند.

خدمت پزشک خانواده که در آن پزشک،به صورت مستقیم با خانواده‌ها در تماس است. این پزشکان مراقبت‌های اولیه را بر عهده دارند و پزشک سلامت نگر هستند، یعنی علاوه بر درمان بیماری، به بهداشت جسم و روان افراد تحت پوشش خود نیز توجه دارند.

پزشکان خانواده به صورت عمومی هنگام بیماری یا حوادث ناگوار با خانواده‌ها هستند. به صورت همزمان خدمات مشاورتی و درمانی برای خانواده‌ها انجام می‌دهند. این پزشکان به دلیل شناخت دقیق پرونده سلامت خانواده‌های تحت پوشش و آشنایی با تاریخچه بیماری آن‌ها، قادرند زود‌تر به کسالت آن‌ها پی برده و بیماران را درمان کنند.

طی جلسه‌ای که در تاریخ 16 دی 98 با حضور همایون ناجی، مدیر مکسا شعبه اصفهان، دکتر آناهیتا بابک، نماینده گروه پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکتر دینا سادات علوی مسئول فنی شبکه مراقبت در منزل برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای جهت انجام کارورزی پزشکان خانواده در “مراقبت در منزل” مکسا، منعقد گردید.

طی این تفاهم نامه مقرر گردید از ابتدای بهمن 98 جلسات آموزشی معرفی طب تسکینی برای کارورزان در دانشکده پزشکی توسط دکتر دینا سادات علوی برگزار گردد.

همچنین از بهمن 98 هر روز در شیفت صبح و عصر مراقبت در منزل مرکز مکسا، یک کارورز جهت observay با تیم اعزام گردد.