هفتمین کنگره بین المللی مراقبتهای ویژه

هفتمین کنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه در تاریخ 18 تا 20 دی‌ماه سال جاری توسط انجمن مراقبت‌های ویژه ایران در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی مکسا؛ در هفتمین کنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه سخنرانانی از رشته‌های مختلف آخرین دست‌آوردهای پزشکی را در حوزه‌های مختلف مراقبت‌های ویژه شامل مراقبت‌های حمایتی و تسکینی، قلب، ریه، مغز و اعصاب، عفونی، فارماکولوژی، مسمومیت، غدد، کلیه، گوارش، آنتی بیوتیک درمانی، سوختگی، تغذیه اقدامات پس از احیا و مامایی ارایه کردند.

همچنین در این کنگره درخصوص استفاده از تهویه مکانیکی، مانیتورینگ همودینامیک، اولتراسونوگرافی، اکوکاردیوگرافی و تصویربرداری در بخش‌های ویژه بصورت سخنرانی و برگزاری کارگاه پرداخته شد.‌ بعلاوه قسمت مجزایی برای طب مراقبت ویژه کودکان و نیز پرستاری مراقبت‌های ویژه در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش دکتر پونه پیرجانی مدیر آموزش و پژوهش مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء (مکسا) ضمن ارائه سخنرانی با عنوان «مدل مراقبت‌های حمایتی و تسکینی در منزل» در پنل تخصصی این کنگره، مدل و خدمات ارزنده مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء (مکسا) در سیستم سلامت کشور را معرفی کرد.