اشتغال بیمار مبتلا به سرطان مکسا از طریق همکاری با خیریه نذراشتغال

مددکار اجتماعی نیازهای عاطفی، خانوادگی، اقتصادی، حقوقی و اجتماعی بیماران را شناسایی و در راستای حل این مشکلات تلاش می‌کند. در همین راستا، یکی از دغدغه‌های مسئولین و کارشناسان مددکاری مکسا، توانمندسازی بیماران و خانواده آن‌هاست، آموزش حرفه و هنر به بیماران جهت کسب درآمد و اشتغال، یکی از کارآمدترین اقدامات است که به افراد کمک می‌کند تا خودشان فعالیت شغلی و درآمد مالی داشته باشند.

اشتغال بیمار مکسا با همکاری خیریه نذراشتغال

به گزارش روابط عمومی مکسا، جلسه‌ی هم‌اندیشی خیریه نذر اشتغال و مکسا در تاریخ 26 آبان 98 با حضور مسئولین دو مرکز برگزار شد.

در این جلسه که با هدف بهره‌برداری از توانائی خیریه نذراشتغال در جهت توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای بیماران مکسا و خانواده آن‌ها تشکیل شده بود، مقرر گردید بیماران با معرفی‌نامه کتبی از طرف مکسا معرفی شوند؛ همچنین شرح وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سابقه بیماری و … به نذر اشتغال اعلام شود تا با در نظر گرفتن موارد فوق و روحیات بیماران، بهترین شغل برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

آقای شاطر زاده، مدیراجرائی نذراشغال افزود: توانسته‌ایم تا کنون 85 روستای اطراف اصفهان را تحت پوشش قرار دهیم و کارگاه‌هایی از قبیل قالی‌بافی، نانوائی، تولید میوه خشک و … راه اندازی کنیم و افراد را در این کارگاه‌ها مشغول به تولید کنیم. کارگاه‌هایی که بین 10 الی 15 نیروی کار داشته باشند، می‌توانند از خدمات بیمه تأمین اجتماعی و ازکارافتادگی بهرهمند شوند.

وی افزود: تمام افرادی که به این خیریه معرفی می‌شوند در ابتدا تست و مشاوره شغلی برایشان انجام می‌شود تا شغل متناسب با روحیه و توانائیشان انجام دهند.

همچنین آقای اسفندیاری مسئول واحد کارآفرینی در نظر داشتند علاوه بر معرفی نیروی کار از طرف مکسا، ایده‌های کارآفرینی، افراد متخصص و سرمایه‌گذار به این خیریه معرفی شوند تا با کمک خیرین و متخصصین امکان کار برای افراد بیشتری فراهم شود.

در پایان جلسه مقرر شد بیماران مکسا و خانواده آن‌ها با در دست داشتن معرفی‌نامه به خیریه نذراشتغال معرفی شوند و مسئولین نذر اشتغال بر طیبق توانائی بیمار و خانواده او، شرایط شغلی را فراهم نمایند.