مکسا بنیاد شمیم مهر اردبیل

مژگان قائیلی مسئول بخش سرطان و مددکاری بنیاد خیریه شمیم مهر اردبیل در حاشیه بازدید از مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء گفت: امید بخشیدن به بیماران مبتلا به سرطانی که در مراحل پایانی زندگی می‌باشند، از مهم‌ترین نقاط قوت مکسا می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی مکسا؛ مژگان قائیلی مسئول بخش سرطان و مددکاری بنیاد خیریه شمیم مهر اردبیل و پریسا رحیمی مسئول واحد روانشناسی این بنیاد از شعبه تهران مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء (مکسا) در تاریخ 98/10/29 بازدید کردند و از نزدیک با نحوه ارائه خدمات مکسا به بیماران مبتلا به سرطان آشنا شدند.

مژگان قائیلی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به برنامه‌ریزی دقیق و منظم مکسا در خصوص نحوه ارائه خدمات به خصوص در حوزه مراقبت در منزل، افزود همکاری مکسا با این بنیاد جهت ارائه نحوه خدمات بسیار خوب و صمیمانه بود.

همچنین پریسا رحیمی مسئول واحد روانشناسی بنیاد خیریه گفت: ابتدا تصور ما نسبت به مکسا بدین گونه بود که مکسا مانند سایر خیریه‌ها در حال ارائه خدمات مالی می‌باشند اما پس از بازدید ازین مرکز متوجه شدیم که خدمات ارائه شده از سوی مکسا به بیماران مبتلا به سرطان کاملا تخصصی و در بستر طب حمایتی و تسکینی ارائه می‌شود.

وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که خدمات ارائه شده از مکسا جهت تسکین دردهای بیماران مبتلا به سرطان کاملا منحصربه فرد می‌باشد.

پریسا رحیمی به حساسیت و دقت کارکنان مکسا در نحوه ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: حتی مثل امروز که در هوای برفی ترافیک شهر تهران بسیار شدید است، تیم‌های مراقبتی مکسا منظم و به‌موقع اعزام شدند و این مسئله باعث تعطیلی خدمات مکسا نشد.

داود نیکی، مدیرشعبه تهران مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء (مکسا) در این بازدید ضمن تشریح فعالیت‌های مکسا، اظهارداشت: مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء (مکسا) با بهره گیری از متخصصین و صاحب نظران برجسته در حوزه خدمات حمایتی تسکینی ویژه بیماران مبتلا به سرطان در حال حاضر به عنوان یکی از قطب‌های اصلی ارائه این خدمات در کشور مطرح است.

وی تصریح کرد: ارائه خدمت به بیش از 20هزار بیمار در کلان شهرهای تهران و اصفهان و برگزاری بیش از 20دوره آموزشی ویژه دانشجویان و فعالان حوزه درمان در خصوص خدمات حمایتی تسکینی تنها بخش کوچکی از دست‌آوردهای این مرکز است.