به گزارش روابط عمومی مرکز کنترل سرطان انتخاب (مکسا) به نقل از آسوشيتد پرس، آژانس بين المللي تحقيقات سرطان سازمان جهاني بهداشت در گزارش جهاني سرطان در 2014 اعلام کرد در سال 2012، 14 ميليون مورد جديد ابتلا به سرطان در سراسر دنيا گزارش شده است.

شايع‌ترين انواع سرطان عبارت بودند از سرطان ريه، سرطان پستان و روده که به ترتيب 13، 11. 9 و 9. 7 درصد از تعداد کل سرطان‌ها را به خود اختصاص داده بودند. در اين ميان بيشترين مگ و مير ناشي از سرطان مربوط به سرطان ريه بوده است؛ اين يعني بر اساس براورد‌ها 8. 2 ميليون مبتلا به سرطان ريه جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته آژانس، اين آمار حاکي از آن است که بايد استراتژي‌هاي پيشگيري و درمانهاي موثر و مقرون به صرفه به منظور نجات جان انسان‌ها جدي گرفته شود.

سازمان بهداشت جهاني هشدار داد تا دو دهه آينده، هر سال 22 ميليون مورد جديد مبتلا به سرطان خواهيم داشت. به نظر مي‌رسد تعداد بيشتر مبتلايان به اين بيماري در کشورهاي در حال توسعه خواهند بود.

همچنین بر اساس پيش بيني‌ها مر گ و مير ناشي از سرطان به 13 ميليون نفر در هر سال خواهد رسيد. حدود 70 درصد از اين مرگ و میر‌ها در آفريقا، آسيا، آسياي مرکزي و جنوب آمريکا رخ مي‌دهد.

بر اساس اين گزارش هزينه اقتصادي مبارزه و درمان سرطان در سال 2010 حدود 116 تريليون دلار براورد شده است. آژانس خواستار غربالگري و همچنين واکسيناسيون براي کمک به جلوگيري از سرطان‌هاي مرتبط با عفونت همچون سرطان دهانه رحم و کبد شده است و در عين حال همگان را به بهبود شيوه زندگي مانند ترک سيگار و روي آوردن به ورزش تشويق نموده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *