به گزارش روابط عمومی موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان، پزشکان و پرستاران مکسا در دوره مراقبت‌های حمایتی تسکینی ویژه بیماران مبتلا به سرطان ‌شرکت کردند.

در این دوره سه روزه که در ادامه دوره تئوری آموزش مراقبت‌های حمایتی و تسکینی ویژه بیماران مبتلا به سرطان برگزار شد،‌ آموزش‌ها براساس Case Based Learning به پزشکان و پرستاران منتخب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور منتقل شد.

بر اساس این گزارش موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان اولین مرکز خیریه‌ای است که در این دوره آموزشی با 12 پزشک و 5 پرستار شرکت کرده است.

به گفته دکتر مهدی شادنوش؛ رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت در آیین افتتاحیه این دوره آموزشی،‌ مراقبت‌های حمایتی و تسکینی ویژه بیماران مبتلا به سرطان منجر به ایجاد مسیر جدیدی شده است که کاهش رنج بیماران و خانواده‌های آنها را به همراه دارد و آرامش روانی به خصوص در بیماران در کشور و محیط اجتماعی برقرار می‌کند.

شادنوش در ادامه افزود: همچنین اجرای مراقبت‌های حمایتی و تسکینی به این دلیل حائز اهمیت است که این دوره به عنوان اولین دوره و به صورت پایلوت در 23 مرکز از 17 دانشگاه اجرا می‌شود و در تلاش هستیم، براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بر تعداد مراکز ارائه دهنده خدمات تسکینی بیفزاییم و به طور یقین، توسعه و گسترش آن به سایر دانشگاه‌ها، نظام شبکه و فعالیت های بعدی اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهار داشت: آنچه که به عنوان گام اول هدف گذاری شده، ارائه خدمات سرپایی در کلینیک ها و مراقبت در منازل است. این امر باعث می شود از طریق مراقبت های مدیریت شده، مطالبات بیمار و خانواده هایشان در مسیر منطقی پیش رود و از هزینه های مضاعف جلوگیری کند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: امیدواریم با این اقدام، زمینه اقداماتی فراهم شود که در آینده می تواند امید را به جامعه هدیه دهد و بیماری سرطان را از شکل یک بیماری مرگ بار و نگران کننده دور کرده و براساس منابع علمی، این بیماری را به صورتی به جامعه معرفی کند که علی رغم خطرناک بودن، در بسیاری از موارد درمان پذیر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *