دکتر حسن ابوالقاسمی

موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در همایش کشوری «سلامت معنوی اسلامی»، که به میزبانی دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله(عج) و با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی کشور برگزار شد، حضور فعال داشت.

به گزارش روابط عمومی مکسا؛ خیریه مکسا در همایش کشوری «سلامت معنوی اسلامی» شرکت کرد و به اطلاع‌رسانی در زمینه فعالیت‌های خیریه با هدف آشنایی بیشتر پزشکان با خدماتی که به بیماران مبتلا به سرطان ارائه می‌شود، پرداخت.

علیرضا جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیــه‌الله (عج) اظهــار کرد: با وجود بی‌توجهی‌هایی که تا کنون به مقوله «سلامت معنوی اسلامی» شده است، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی کشور، ابتکار عمل در این زمینه را به دست گرفت.

همچنین علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور نیز در این همایش گفت: در زمینه سلامت معنوی، مقالات کمی در کشور ما تدوین شده بود که اغلب آنها دنباله‌رو سبک مطالعات غربی بود و لکن ما طی 10 سال اخیر جلسات زیادی را برای توجه به موضوع سلامت معنوی در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه مقام معطم رهبری به ما گوشزد کردند که در زمینه پژوهش درباره موضوع «سلامت معنوی» آثار غربی‌ها را بخوانید اما به آن‌ها تکیه نکنید، اظهار کرد: ایشان تاکید ویژه‌ای داشتند که درباره موضوع سلامت معنوی با راهنمایی «روحانیت» کار خود را به پیش ببرید.

خیریه مکسا تلاش دارد با حضور در همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، رویدادهای علمی، فرهنگی و هنری و تمامی مجامع تخصصی به اطلاع‌رسانی درباره بیماری سرطان، معرفی فعالیت‌های مکسا و دستاوردهایی که با همراهی نیکوکاران در زمینه درمان و حمایت از بیماران مبتلا به سرطان تحقق یافته بپردازد. به امید اینکه در سایه این اطلاع‌رسانی، مکسا بتواند روز به روز در جهت ارتقای خدمات به بیماران تحت حمایت‌اش گام بردارد.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *