جمعی از کارشناسان و مدیران ارشد بیمه سلامت کشور، سازمان تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و دانشگاه علوم پزشکی تبریز از چگونگی روند اجرای طرح مدیریت جامع بیماران مبتلا به سرطان در کلینیک شهید بهشتی قم بازدید کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و جذب مشارکت های مردمی مکسا، در این بازدید مدیران  و کارشناسان ضمن بررسی مدل خدمات بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان، از کل فرایند طراحی و نحوه اجرا و نظات بر آن در سیستم دانشگاه و مکسا مطلع شدند و در نشستی به ابعاد و موضوعات مختلف برای بهینه سازی این طرح از نظر نظام پرداخت و پوشش بیمه ‏ای پرداختند.

دکتر محمد جهانگیری مدیرعامل مکسا و مشاور عالی و اجرایی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هدف از اجرای طرح جامع بیماران مبتلا به سرطان ایجاد یک سامانه خودمراقبتی است که در دانشگاه علوم پزشکی قم بر اساس چهار محور اصلی در هیئت رئیسه دانشگاه تصویب شده است.

مشاور عالی و اجرایی دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد: این طرح با حمایت‌ خیران، شبکه ملی خیرین سرطان، مکسا، معاونت علمی ریاست جمهوری، سازمان بیمه سلامت و سازمان برنامه و بودجه که متولی آن وزارت بهداشت است در دانشگاه علوم پزشکی قم در حال انجام است تا بتوانیم این مدل را به عنوان یک الگوی بهینه برای کمک به بیماران در سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرا کنیم.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش هزینه‌های کمرشکن درمان سرطان و به حداقل رساندن این هزینه‌ها عنوان کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت‌های بیمه و صندوق سلامت، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح، خیران و حمایت‌های دولت و وزارت‌ بهداشت این طرح به عنوان الگو در سایر دانشگاه‌های کشور اجرایی می شود.

 به گفته دکتر جهانگیری در این بازدید همچنین مقرر گردید کارگروه‏ هایی مشترک با بیمه سلامت و خدمات سرپایی ایجاد شود تا ضمن خرید راهبردی خدمات، به تقویت نظام شبکه و ارجاع در پوشش بیمه ای بیماران بر اساس مدل ارائه شده اقدام شود./