همکاری دانشگاه گرونوبل فرانسه با مکسا

با همکاری گروه هماتولوژی دانشگاه گرنوبل فرانسه بازتوانی پس از پیوند مغز استخوان در بخش مکسا در بیمارستان حضرت فاطمه(س) انجام می شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و جذب مشارکت های مردمی مکسا، در جلسه ای که بین کار گروه هماتولوژی دانشگاه گرنوبل فرانسه و شعبه تهران برگزار شد، خدمات مرکز خدمات حمایتی و تسکینی پس از پیوند مغز استخوان فرانسه در دانشگاه علوم پزشکی گرنوبل به همکاران مکسا معرفی شد.

در این جلسه پس از تبادل تجربیات هر دو مرکز و بررسی امکانات راه اندازی بخش بازتوانی پس از پیوند مغز استخوان در مکسا، پزشکان فرانسوی حاضر در جلسه برای انتقال تجربیات خود اعلام آمادگی کردند.

دانشگاه گرنوبل و بخش پیوند مغز استخوان آن یکی از مراکز معتبر پیوند مغز استخوان در فرانسه و محل استفاده از رویکرد درمانی  CAR T Cells در درمان سرطان های خون است.

بنا به این گزارش، در این نشست پزشکان فرانسوی به طور مجازی با  بخش یاس مکسا در بیمارستان حضرت فاطمه(س)  آشنا شدند و از ارائه خدمات حمایتی و مراقبتی در سطح استانداردهای بین المللی به همت مکسا در ایران تقدیر کردند .

در ادامه  مقرر شد با همکاری مشترک گروه هماتولوژی دانشگاه گرنوبل فرانسه و مکسا، بخش توانبخشی پس از پیوند در بخش یاس مکسا در بیمارستان حضرت فاطمه (س) تاسیس شود.

در این جلسه  آنلاین،  دکتر آن تییبو، هماتولوژیست و متخصص پیوند، دکتر میریام ژیبردرییا، رییس مرکز بازتوانی پس از پیوند دانشگاه گرنوبل و سایر اعضای فرانسوی تیم درمان از کشور فرانسه و  دکتر حجت مدیر شعبه تهران، دکتر علی آرش انوشیروانی فوق تخصص هماتولوژی و انکولوژی بالغین و دکتر مهناز ایلخانی، مدیر مرکز طب تسکینی بیمارستان حضرت فاطمه (س) از مکسا حضور داشتند.