به رسم آئین دیرینه ایرانیان در جشن بزرگ رویش، مراسم نمادین روز درختکاری در فضای سبز مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان برگزار شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و جذب مشارکت های مردمی مکسا، به مناسبت گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی طی مراسمی نمادین و با شعار “انتخاب سبک زندگی سالم برای پیشگیری از سرطان”،  دکتر محمد جهانگیری، مدیرعامل مکسا یک اصله نهال کامکوات را در فضای سبز مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان غرس کرد.

مراسم نمادین غرس نهال با حضور تعدادی از کارکنان مکسا به نیابت از خانواده بزرگ مکسا انجام شد. دکتر جهانگیری در این مراسم گفت: حفاظت از نعمت حیات، وظیفه هر انسانی است. سبک زندگی سالم با تاکید بر نوع تغذیه، ورزش، توجه به غربالگری در بازه های مشخص سنی برای زنان و مردان بخشی از این وظایف است.

وی افزود: 5 سرطان پستان، روده، دهانه رحم، پروستات و ریه در دنیا قابل پیشگیری و غربالگری است. با بهانه روز درختکاری که نمادی برای حفاظت از محیط زیست و در معنای کلی، حفاظت از حیات است، از هموطنان می‏ خواهم در سال پیش رو، یکی از اصلی ترین برنامه های زندگی خود را تغییر سبک زندگی قرار دهند .

مدیرعامل مکسا اظهارداشت:  نقش هر یک از ما در حفاظت از محیط زیست قابل توجه است. در اصلاح سبک زندگی نیز باید علاوه بر ابعاد فردی نظیر اصلاح رژیم غذایی، افزودن ورزش و تحرک بدنی به برنامه روزانه، وظایف اجتماعی را هم پذیرا باشیم و تلاش کنیم در کاهش آلودگی های محیط زیستی سهم خود را ادا کنیم./