به گزارش روابط عمومی مکسا، آیین رونمایی از کتاب «دریای بزرگ» نوشته دکتر فرناز هنری و تصویرگری هستی حسن‌پور با حضور حجت‌الاسلام علی ملانوری قائم مقام مدیرعامل بنیاد آلاء، داود نیکی مدیر مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء، نویسنده و تصویرگر کتاب و جمعی از همکاران و داوطلبان موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در سالن جلسات این بنیاد برگزار شد.

علی ملانوری قائم مقام مدیرعامل بنیاد خیریه راهبری آلاء در این نشست با اشاره به این که بسیاری از مشکلات، حوادث، رنج‌ها و مشقاتی که برای انسان در انجام کاری و یا در مواجهه با رویدادی روی می‌دهد، بر اثر جهل، نادانی و عدم آگاهی انسان است، بیان داشت: از همین رو هر تلاش و کوششی که به روشن‌گری، دانایی و آگاهی بخشی انسان‌ها منجر شود امری مقدس و قابل تقدیر است.

ملانوری تصریح کرد: در حوزه فرهنگ از گذشته تا به امروز کتاب بهترین وسیله برای مبارزه با جهل، نادانی و آگاهی بخشی مورد توجه قرار داشته و دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: وجه تمایز دیگر این اثر هنری ادبی با دیگر آثار خلق شده در این حوزه این است که هم نویسنده کتاب و هم تصویرگر کتاب هر دو به نوعی با بیماری سرطان آشنایی داشته و به نوعی تجربه زیسته خود را در مواجهه با بیماران مبتلا به سرطان در این اثر به منصه ظهور و بروز گذاشته‌اند.

همچنین داود نیکی مدیر موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از پدیدآورندگان این اثر هنری اظهار داشت: بسیار خرسندیم که ما در مجموعه مکسا با چنین همکاران دغدغمند و هنرمندی همکاری داریم.

دکتر فرناز هنری نویسنده کتاب هم در این نشست با اشاره به روند شکل‌گیری داستان دریایی بزرگ بیان داشت: یکی از مشکلات اصلی خانواده بیماران مبتلا به سرطان انتقال خبر مرگ پدر و یا مادر مبتلا به سرطان به فرزندان است که نقطه آغازین شکل‌گیری این داستان نیز همین موضوع بود.

دکتر هنری افزود: در یکی از مراجعات به مرکز با مادری برخورد کردیم که همسر خود را بر اثر بیماری سرطان از دست داده و این موضوع را هنوز به فرزند خود نگفته بود و به نوعی دلهره انتقال این موضوع را به فرزند خود داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به علاقه فرزند خانواده به کتاب چندین کتاب به ایشان معرفی شد اما بازخورد منفی دریافت شد و در نهایت قصه اولیه دریای بزرگ را برای فرزند خانواده تعریف و از ایشان برای حل مسئله کمک گرفتیم، که با بازخورد خوب فرزند خانواده مواجه شد و ایشان مرگ پدر را پذیرفت.

نویسنده کتاب دریای بزرگ در ادامه اظهار داشت: این داستان بارها برای فرزندان دیگر تعریف و برای حل مسئله از آنها کمک گرفته شد و در نهایت داستان کتاب به شکل کنونی تکمیل شد.

همچنین هستی حسن‌پور تصویرگر کتاب دریای بزرگ نیز در این رویداد با اشاره به این که هم فرزند بیمار مبتلا به سرطان بوده و هم خواهر فرد مبتلا به سرطان، بیان داشت: پیشنهاد تصویرگری این کتاب در زمانی به من داده شد که به تازگی مادر خود را بر اثر بیماری سرطان از دست داده بودم و در تصویرسازی این کتاب نهایت تلاش خود را کردم تا از رنگ‌های استفاده کنم که عشق، محبت و دوستی اعضاء یک خانواده را به تصویر بکشد.

در پایان این نشست از پوستر یادمان کتاب دریایی بزرگ رونمایی و حاضران پوستر کتاب دریای بزرگ را امضاء کردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *