با هم افزایی خیریه ها و مدیریت امور داوطلبانه دسترسی عادلانه  بیماران مبتلا به سرطان به خدمات و مراقبت های درمانی  در شهرهای دور فراهم می شود.

به گفته داوود نیکی بازرس شبکه ملی تشکل های مردمی و موسسات خیریه حوزه سرطان، مردم ایران با امور خیر و فرهنگ نیکوکاری ارتباط تنگاتنگی دارند، اما این ارتباط باید مدیریت شود تا نیازهای بیماران در شهرهای دور هم فراهم شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و جذب مشارکت های مردمی مکسا، وی  با اشاره به سابقه  مردم در  فعالیت ‏های داوطلبانه افزود: شبکه ملی خیرین بر اساس نیاز جدی وزارت بهداشت  برای مقابله با این بیماری با همکاری خیریه های متعددی که در این عرصه وجود داشت، شکل گرفته  و برای خود وظایفی تعیین کرده است.

وی گفت: این شبکه به منظور هم افزایی و توسعه ظرفیت موسسات خیریه با انتخاب وظایفی در قالب سه کمیته با تعامل مدیرعاملان خیریه ها فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون اقدامات مطلوبی انجام داده است.

نیکی با اشاره به اهمیت فعالیت‏ شبکه ملی خیرین یادآورشد:  گرچه این مجموعه هنوز نوپاست، اما کارگروه‌های چهارگانه دارو، سامانه جامع بیماران مبتلا به سرطان، بودجه و مالیات مهمترین فعالیت ‏هایی هستند که این گروه به آن می‏ پردازد تا  با انجام آن از همه ظرفیت های خیریه های حوزه سرطان  بهره مند شوند و علاوه بر بهبود خدمت‌رسانی، تسریع امور و کوچک شدن دولت اتفاق بیفتد.

وی در ادامه درباره برگزاری  همایش “دسترسی عادلانه همگانی به خدمات و مراقبت‌های سرطان” با شعار  بشناسیم، همصدا شویم و تأثیرگذار باشیم اظهار داشت: در این همایش کمیته داوران، مددکاران اجتماعی، آموزش و مدیریت بهینه بیماری سرطان  گزارشی درباره فعالیت های تعیین شده می دهند و میزان موفقیت آنان در رسیدن به اهداف شبکه ملی سرطان مورد بحث و بررسی قرار می‏ گیرد.

معاون لجستیک مکسا، تغییر رتبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع را از عوامل خطرساز بروز سرطان برشمرد و گفت: با افزایش امید به زندگی در کشور و افزایش جمعیتی که سال های سالمندی را طی کرده  و به دهه 70 زندگی رسیده اند، سرطان نخستین عامل مرگ و میر شده است. از این رو باید با فرهنگ سازی در سبک زندگی و تغییر رفتارهای پرخطر تلاش ها را به کاهش ریسک ابتلا به سرطان هدایت کنیم./