عضو هیئت مدیره شبکه ملی خیرین  گفت: با اجرای طرح مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان و یکپارچه سازی اطلاعات بیماران،  نیازمندهای آنان شناسایی می شود.

به گزارش معاونت ارتباطات و جذب مشارکت های مردمی مکسا، مهندس هوشنگ ادهمی با بیان اینکه در حوزه سرطان جای سامانه ای منسجم و یکپارچه از اطلاعات بیماران خالی بود، ادامه ‌داد:  با برنامه ‏ریزی شبکه ملی خیرین مقرر شده است، اطلاعات بیماران، نحوه پراکندگی انواع سرطان و در نهایت مسیر درمان بیماری به شیوه متمرکز ساماندهی شود تا دانشگاه‌های علوم پزشکی و خیریه‌های فعال در حوزه درمان این بیماری به آن دسترسی داشته ‌باشند.

ادهمی گفت: این سامانه علاوه بر اینکه مدارک بیماران را راست آزمایی می‌کند، بیمارانی که نسخه‌های درمانی پرهزینه‌ای دارند، هم شناسایی کرده و با ارجاع به خیریه‌های این حوزه امکان تهیه داروی این عده از بیماران را نیز فراهم می‌کند.

وی ادامه‌ داد: مبتلایان سرطان به سطوح مختلفی از خدمات تخصصی نیازمندند و امیدواریم با یکپارچه‏ سازی اطلاعات، بیماران از نحوه درمان، پراکندگی انواع سرطان و آخرین شیوه‌های درمانی روز دنیا و خدماتی که خیریه‌های هم‌راستا ارائه می‌دهند، بهره‌مند شوند.

عضو هیئت مدیره شبکه ملی خیرین حوزه سرطان افزود: خیرین حوزه سلامت تلاش دارند، همه ابعاد درمان بیماری بر اساس استانداردهای بین المللی در اختیار بیماران قرار گیرد و در حال حاضر مؤسسه کنترل سرطان ایرانیان(مکسا) مراقبت‌های حمایتی و تسکینی را  به بیماران در 6 شهر حضوری و کل کشور تلفنی و 24 ساعته ارائه می دهد.

گفتنی است،  همایش دسترسی عادلانه همگانی به خدمات و مراقبت ها در بیماری سرطان، با شعار بشناسیم،  همصدا شویم و تأثیرگذار باشیم، با هدف بررسی میزان دستیابی ایران به شعارهای سه گانه جهانی روز سرطان و میزان دستیابی به اهداف شبکه ملی تشکل های مردمی و موسسات خیریه حوزه سرطان و هم‏ افزایی خیریه ها  برگزار می شود./