بازدید از مهرانه زنجان

همکاری و تعامل، اهمیت ویژه‌ای برای سازمان‌های خیریه‌ای که به دنبال راه‌هائی برای ایجاد آینده‌ای بلندمدت و پایدار هستند، دارد. موسسات با همکاری یکدیگر می‌توانند شانس رسیدن به اهداف خود را دوبرابر کنند و بدین ترتیب طرفین، با شروع همکاری با ترکیب مهارت‌ها، منابع و تجاربی که در اختیار دارند، می‌توانند به حل مشکلات و افزایش تأثیر خود کمک کنند.

بازدید مدیران و کارشناسان بنیاد خیریه راهبری آلاء و شعب مکسا، در تاریخ 11 و 12 دی‌ماه سال جاری با هدف افزایش به اشتراک‌گذاری مهارت‌ها، رشد، جلب حمایت و پشتیبانی صورت پذیرفت.

مهندس اصغر وثوق مدیرعامل موسسه خیریه مهرانه زنجان در نشست صمیمی مدیران و کارشناسان بنیاد خیریه راهبری آلاء و مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء (مکسا) با مدیران موسسه خیریه مهرانه زنجان با بیان اینکه شروع فعالیت‌های مهرانه بر اساس یک وظیفه شرعی شکل گرفت به آیه‌های “يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنْجِيكُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ” و “تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِكُمْ وَ أَنْفُسِكُمْ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ” اشاره کرد و آن را علت‌العلل شکل‌گیری و موفقیت مهرانه دانست.

به گزارش روابط عمومی مکسا؛ مدیرعامل موسسه خیریه مهرانه زنجان در بخشی از سخنان خود علل انسانی موفقیت مهرانه را 1.حرکت با برنامه و پرهیز از کارهای سنتی و بی‌برنامه، 2.مدیریت بیماری سرطان نه بیمار مبتلا به سرطان، 3.حرکت منطقه‌ای و پوشش دادن کل زنجان، 4.استقلال مهرانه و عدم وابستگی به دولت، 5.داشتن شفافیت اقتصادی و اعتقادی، 6.نیروی انسانی خیّر، نخبه و از همه اقشار جامعه و 7.بهره بردن از هیئت امنای نخبگانی 61نفره، دانست.

مهندس وثوق ضمن بیان اینکه مهرانه ادّعا دارد که تمام بیماران مبتلا به سرطان زنجان را تحت پوشش قرار داده است بیان کرد: بیماران مهرانه به پنج گروه A, B, C, D, E  تقسیم می‌شوند که به ترتیب صفر، پنجاه، هفتاد، نود و صد درصد از هزینه‌های آن‌ها توسط مهرانه تامین می‌شود.

همچنین وی افزود: جهت مدیریت آینده مهرانه با راه‌اندازی واحد کانون‌های مهر دانشگاه‌های زنجان، سعی در انتقال دانش علمی و تجربه عملی به جوانان داریم تا انشاالله در آینده به سر منزل مقصود برسیم.

مهرانه زنجان

مدیرعامل بنیاد خیریه راهبری آلاء در این نشست ضمن بیان اینکه استفاده از خیّرین به خصوص در سطوح مدیریتی مهم‌ترین نقطه قوت مهرانه می‌باشد، افزود: استاندارد هزینه نیروهای ستادی 25 درصد از کل هزینه می‌باشد که به نظر می‌رسد در مهرانه این عدد کمتر از 5 تا 6 درصد است که این مطلب به نوبه خود بسیار ارزشمند است و مهم‌ترین نقطه قوت مهرانه محسوب می‌شود.

دکتر محمدصالح طیب‌نیا در ادامه سخنان خود با توجه به شعار امور خیر اولویت‌دار بر زمین مانده، بنیاد خیریه راهبری آلاء و مراکز تابعه آن را معرفی نموده و نیاز به دانش در خیریه‌ها را امری ضروری دانست.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در ادامه معرفی مراکز تابعه بنیاد آلاء گفت: مکسا از اولین بخش‌های بنیاد آلاء است که بر اساس بسته جامع سازمان بهداشت جهانی (1.پیشگیری، 2.تشخیص به هنگام، 3.درمان و 4.طب حمایتی و تسکینی) با تمرکز بر روی ارائه خدمات تخصصی حمایتی و تسکینی شکل گرفت.

وی افزود مکسا از سال 91 تا امروز به بیش از 21هزار بیمار مبتلا به سرطان بیش از 110هزار خدمت ارائه داده است که با توجه به این حجم از خدمت‌رسانی تا به امروز هیچ‌گونه شکایتی از این خدمات نشده است.

دکتر طیب‌نیا گفت: مکسا امروز می‌تواند ادعا کند که مدل بومی شده خدمات تخصصی حمایتی و تسکینی را در قالب 1.بخش بستری، 2.کلینیک تخصصی، 3.مراقبت در منزل و 4.راه‌اندازی شبکه ملی امداد و نجات بیماران مبتلا به سرطان ارائه می‌دهد.

مدیرعامل بنیاد آلاء در بخشی دیگر از معرفی مراکز بنیاد آلاء ضمن معرفی اجمالی واحد خیرماندگار، گفت: واحد خیرماندگار از سال 94 فعالیت خود را با توجه به اینکه “چه کنیم که جریان خیر در کشور اصلاح شود؟” فعالیت خود را شروع کرده و در چهار عرصه 1.تولید دانش، 2.پرورش سرمایه‌های انسانی، 3.فرهنگ‌سازی و 4.اصلاح و بهینه‌سازی مدیریت در حوزه امور خیر و نیکوکاری ادامه می‌دهد.

بنیاد آلاء

دکتر حسن ابوالقاسمی در این نشست صمیمانه ضمن تقدیر از خیرین و مدیران موسسه خیریه مهرانه زنجان، افزود مهرانه الگوی مناسبی برای سایر خیریه‌ها است و مهرانه باید سایر خیریه‌ها را عضوی از خانواده بزرگ مهرانه بداند.

رئیس مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء (مکسا) رسالت مکسا را امور خیر برزمین مانده دانست و افزود بیماران مبتلا به سرطان و خانواده آن‌ها بعد از ترخیص از بیمارستان در منزل دچار مشکلاتی می‌شوند که مکسا در تلاش است با ارائه خدمات تخصصی حمایتی و تسکینی، این مشکلات را کاهش دهد.

وی افزود پس از فعالیت‌های مکسا در اصفهان و تهران، بخش‌های مراقبت تسکینی و مراقبت در منزل مورد توجه دولت و دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است.

دکتر ابوالقاسمی در پایان سخنان خود گفت: مکسا آمادگی دارد دستورالعمل‌های راه‌اندازی این خدمات را جهت راه‌اندازی مراکز مشابه در استان زنجان ارائه نماید.

مکسا

گفتنی است قبل از این نشست، مدیران و کارشناسان بنیاد خیریه آلاء و مکسا از مجموعه کلینیک رادیوتراپی و مهمانسرای موسسه خیریه مهرانه، دفاتر قلک، بنرتسلیت و واحد آموزش مهرانه بازدید کردند.

بازدید مکسا از مهرانه

بازدید مکسا از مهرانه

بازدید مکسا از مهرانه

بازدید مکسا از مهرانه

بازدید مکسا از مهرانه

بازدید مکسا از مهرانه