دکتر نمکی

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور در حاشیه جلسه‌ای با نمایندگان شبکه ملی سرطان بیان داشت: طب حمایتی تسکینی حلقه مفقوده حوزه سلامت در ایران می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی مکسا؛ داود نیکی مدیر مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلا (مکسا) در حاشیه این جلسه که به ریاست دکتر نمکی و با حضور معاونان ایشان و همچنین نمایندگان شبکه ملی سرطان برگزار شد؛ گزارشی از اقدامات و خدمات صورت گرفته در مکسا، ارائه کرد.

دکتر نمکی در این دیدار ضمن مهم و موثر دانستن طب حمایتی تسکینی و مفقود بودن آن در حوزه سلامت کشور، به اهمیت پیگیری طب حمایتی تسکینی توسط معاونین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاکید کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور افزود: ایجاد و افزایش طب حمایتی تسکینی در کشور باعث کاهش حضور مردم در مراکز درمانی و در پی آن باعث کاهش هزینه‌های مردم در حوزه سلامت خواهد شد.

در پایان دکتر نمکی در خصوص اینکه مکسا به عنوان یک خیریه پیش‌قدم ارئه خدمات طب حمایتی تسکینی در حوزه سلامت ویژه بیماران مبتلا به سرطان می‌باشد ابراز خرسندی کرد و افزود طب حمایتی تسکینی علاقه شخصی بنده می‌باشد که به دست مکسا در حال انجام و پیگیری می‌باشد.

از مهم‌ترین تصمیمات صورت گرفته در این جلسه تشکیل کارگروه منظم و ماهانه با حضور دکتر جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، نماینده مجمع خیرین سلامت کشور و نمایندگان شبکه ملی سرطان در خصوص خدمت‌رسانی بهتر به مددجویان مراجعه کندده به موسسات خیریه بود.

همچنین مقرر گردید سایر درخواست‌های شبکه ملی سرطان به صورت مکتوب به دفتر وزیر بهداشت درمان و آموزش ارسال و ارائه گردد تا در اسرع وقت نسبت به صدور دستورات لازم، اقدام مناسب صورت پذیرد.