به گزارش روابط عمومی مرکز کنترل سرطان انتخاب، حسن تقدس‌نژاد در کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد گفت: طبق مشاهدات می‌بینیم که سرطان در روستاها کمتر است و این به دلیل این است که تغذیه خوبی دارند، تحرک کافی داشته و آلودگی هوا ندارند در صورتی که ما این سه عامل را در شهرها نداریم.

وی ادامه داد: متأسفانه تغذیه مردم از سلامت کافی برخوردار نیست و گوشت و مرغ مصرفی سلامت نیستند و طبق آخرین تحقیقات دنیا دستیابی به جامعه سالم بر محور انسان سالم است.

وی افزود: جامعه سالم نیز ایجاد نمی‌شود مگر اینکه ورزش مناسب باشد، نشاط در زندگی و تغذیه مناسب در جامعه وجود داشته باشد. نشاط زندگی نیز تعریف شده که زندگی با آرامش، محیط کار مطلوب و برخورداری از هوای تمیز است.

تقدس‌نژاد گفت: آیا برای اینکه نشاط در زندگی ایجاد شود تلاش می‌کنیم و آن را ساماندهی می‌کنیم. همه حیطه‌های سلامت در تعریف آن بر محور پیشگیری است آیا سازمانی وجود دارد که این حیطه‌ها را نظم بدهد.

معاون اداری مالی سازمان صدا و سیما گفت: قرار نیست با پیشرفت تکنولوژی بیماری‌ها بیشتر شود. سرطان نیز که یک بیماری ایجاد شده از تکنولوژی است در همین دسته وجود دارد بنابراین باید این سه عامل را در بحث پیشگیری محقق کرد.

وی ادامه داد: ورزش مناسب روزانه طبق تحقیقات 30 سال به عمر جوانی می‌افزاید و هر یک دلاری که خرج ورزش می‌شود 27 دلار از هزینه درمان می‌کاهد.

وی گفت: ورزش برای افراد مسن واجب است و اگر این سه مقوله را به کار بگیریم نه فقط در بحث سرطان بلکه در تمام آسیب‌ها و بیماری‌های جامعه می‌توانیم با وزارت بهداشت کارگروهی تشکیل دهیم و به بهترین شکل از رسانه‌ها استفاده کنیم.

تقدس‌نژاد گفت: باید مردم را به ورزش کردن تشویق کنیم تا روزانه یک ساعت ورزش کنند. ورزش کردن باعث می‌شود تا مردم در مقابل بیماری‌های عمومی و خاص ایمن شوند ما نیز باید همه مردم را مثل خانواده خود بدانیم و رسانه‌ها نیز به عنوان مرکز پیشگیری از بیماری‌ها و اطلاع‌رسانی آماده کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *