به گزارش روابط عمومی مرکز کنترل سرطان انتخاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، عباس پورنصاری ضمن اعلام این خبر که کنگره ملی ” برنامه جامع کنترل سرطان ” از 15 تا 17 بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: علاوه بر این همایش روز جهانی سرطان نیز در بعدازظهر روز سه شنبه پانزدهم بهمن ماه مقارن با چهارم فوریه برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های مفید و ارزشمندی برای این کنگره در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می‌توان به طراحی 20 پانل و کارگاه با موضوعات عام و تخصصی مرتبط با سرطان اشاره کرد.

دبیر شورای بیماری‌های خاص سازمان صدا وسیما به حضور وزیر بهداشت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونین وزرا، مقامات ارشد رسانه ملی، مديران، تهيه كنندگان، ورزشكاران و هنرمندان  در اين همايش و كنگره سه روزه اشاره كرد و گفت: براي نخستين بار در كشور از پزشكان نمونه و تلاشگر درعرصه درمان سرطان تقدير مي‌كنيم. همچنين قدرداني از  خيريه‌ها و سازمان‌هاي مردم‌نهاد، تهيه كنندگان، خبرنگاران رسانه ملي و مطبوعات فعال  در عرصه  مبارزه با سرطان كه نقش حائزاهميتي در ارتقاي سلامت جامعه داشتند، در ذيل برنامه‌هاي اين كنگره گنجانده شده است.

وي به فرمايشات مقام معظم رهبري و رويكرد ايشان به انسان سالم به عنوان محور توسعه اشاره كرد و گفت: اين كنگره در راستاي عمل به موكدات معظم له به دستگاه‌هاي اجرايي پيرامون ارتقاي سلامت مردم برنامه‌ريزي شد. رسانه ملي همواره در اين امور پيشگام بوده و اميدوار است اين كنگره بتواند با تصويب برنامه ملي سرطان كه شامل چهار ركن اساسي است، نقطه روشني بر صفحه مبارزه با بيماري‌ها و ارتقاي سلامت باشد.

پورنصاري افزود: پيشگيري، تشخيص زودهنگام، تشخيص قطعي و درمان و مراقبت‌هاي حمايتي- تسكيني چهار اقدام ياد شده هستند كه نتيجه اجراي آنها كاهش ميزان ابتلا به سرطان، كاهش ميزان مرگ و مير ناشي از سرطان و ارتقاي كيفيت زندگي بيماران است.

رئيس کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان با بيان اينكه بر اساس مطالعات انجام شده حدود 40 درصد سرطان‌ها قابل پيشگيري هستند گفت: همين جاست كه نقش پررنگ رسانه در پيشگيري و آموزش جامعه و همچنين ضرورت ارتقاي سطح دانش افراد نمايان مي‌شود. شناخت عوامل خطر و مراجعه بهنگام به پزشك نيازمند آگاهي‌دهي و اطلاع رساني است.

 وي به نقش موثر رسانه ملي در زمينه فرهنگ سازي، اميدآفريني و ترويج سبك زندگي سالم اشاره و اظهار داشت: بر همين اساس به طور جدي به موضوع ورود پيدا كرده‌ايم و اميدواريم با برگزاري كنگره پيش رو نتايج مطلوبي به دست آوريم.

پورنصاري در پاسخ به پرسشي مبني بر چگونگي حمايت از تهيه كنندگان رسانه ملي براي توليد برنامه‌هاي سلامت محور گفت: توليد برنامه‌هاي مفيد در درجه اول اهميت از حيث تامين اعتبارات قرار دارد. از اين ميان سلامتي نيز به طور خاص مورد توجه است و اكنون شاهد پخش برنامه‌هاي سلامت محور متنوعي از شبكه‌هاي مختلف صدا و سيما هستيم.

رئيس کنگره ملی برنامه جامع کنترل سرطان افزود: البته معتقديم اقدامات انجام شده كافي نيستند و گسترش آگاهي دهي عمومي و حل معضلات نظام سلامت نيازمند يك مشاركت چند جانبه از سوي دستگاه‌هاي مرتبط است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *