موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسای شعبه تهران)، با ارائه جدیدترین یافته‏‌های مراقبت‏‌های حمایتی- تسکینی در قالب 9 مقاله علمی پژوهشی در اولین کنگره بین‏‌المللی و بیست و یکمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران شرکت می‏‌کند.

به گزارش معاونت ارتباطات و جذب مشارکت‏‌های مردمی مکسا، مدیر شعبه تهران در این باره گفت: این کنگره بزرگترین کنگره خون و انکولوژی در ایران و ابزاری برای بالا بردن سطح آگاهی از آخرین پیشرفت‏‌های علمی در زمینه بیماری سرطان است.

وی سطح علمی این کنگره را بسیار بالا ارزیابی کرد و افزود: دانشگاه‌‏ها و مراکزی که در این باره حرفی برای گفتن دارند، در این کنگره بین‏‌المللی شرکت کرده‏اند.

وی پذیرش 9 مقاله تیم پژوهشی مکسا در این همایش را موفقیتی بزرگ دانست و گفت: مکسا قصد دارد در کنار انکولوژیست‌‏ها طب حمایتی -تسکینی را توسعه دهد و اینکه مکسا توانسته از طریق تیم پژوهشی خود یک پنجم پوسترهای کنگره را به خود اختصاص دهد، نشان می‏‌دهد که در زمینه طب حمایتی و تسکینی حرفی برای گفتن داریم.

این متخصص خون و ایمونولوژی ادامه داد: حضور در همایش‏‌ها و کنگره‏‌های علمی بسیار مهم است و از این طریق می‏‌توانیم مکسا را به عنوان یکی از موثرترین موسسات در حوزه مراقبت‏‌های حمایتی و تسکینی به  متخصصان خون و سرطان معرفی کنیم.

مدیر شعبه تهران با بیان اینکه مکسا طی 10 سال گذشته از مرحله تربیت نیرو و معرفی طب حمایتی و تسکینی در کنگره‏‌ها و همایش‏‌ها گذشته است، افزود: در حال حاضر وارد فاز سوم و ارائه مقالات علمی در این باب شده‏‌ایم و به نظر می‏‌رسد تحقیقات بومی در این حوزه می‏‌تواند سبب بالا رفتن کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان در ایران شود. ‌

وی با بیان اینکه حضور تیم پژوهشی مکسا در همایش‏‌های علمی موجب به وجود آمدن تقاضا و آشنایی بیشتر طب حمایتی -تسکینی می‏‌شود، اظهار داشت: وجود این خدمت در بیمارستان‏‌های بزرگ کشور سبب توزیع عادلانه امکانات به بیماران خواهد شد.

وی از اعلام آمادگی مکسا برای همکاری‏‌های علمی و مدیریت دانش با مراکز علمی و دانشگاه‌ها برای راه‏‌اندازی این خدمت در تمامی شهرهای ایران خبر داد و تأکید کرد: با حمایت خیرین و دانشگاه‌‏های علوم پزشکی در سراسر ایران می‏توان شاهد رشد خدمات حمایتی-تسکینی بود.

گفتنی است، در اولین کنگره بین‌‏المللی و بیست و یکمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران که از 27 تا 29 مهر1401 در تبریز برگزار خواهد شد، 300 انکولوژیست ایرانی و خارجی آخرین پیشرفت‏‌ها و دستاوردهای علمی خود را در این حوزه ارائه خواهند داد.