به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان و در حاشیه گردهمایی خودمراقبتی و پیشگیری از سرطان در سرای محله شریف؛ غرفه اطلاع‌رسانی، توزیع قلک، توزیع بروشورهای آموزشی، فروش کیک‌های خانگی به نفع بیماران مبتلا به سرطان مکسا در کنار این گردهمایی برپا گردید.

 

به گزارش روابط عمومی مکسا، شعار پویش ملی مبارزه با سرطان «سرطان قابل پیشگیری و درمان است با خود مراقبتی و امید» عنوان شده است.

روز شمار پویش هفته مبارزه با سرطان سال 1398:
♦️سه‌شنبه یک بهمن: سرطان و تشخیص زودهنگام آن؛

♦️چهارشنبه دوم بهمن: محیط سالم و پیشگیری از سرطان؛
♦️پنج‌شنبه سوم بهمن: پیشگیری از سرطان و زندگی اجتماعی و معنوی سالم؛
♦جمعه چهارم بهمن: سرطان و نقش سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه؛
♦️شنبه پنجم بهمن: پیشگیری از سرطان و شیوه زندگی سالم؛
♦️یک‌شنبه ششم بهمن: سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران و خانواده‌ها؛
♦️دوشنبه هفتم بهمن: سرطان و نقش نهادهای دولتی و حاکمیتی.

 

هفته ملی مبارزه با سرطان با هدف آگاهی از سرطان و تشویق برای پیشگیری، تشخیص و درمان زودهنگام سرطان در نظر گرفته شده است. این هفته برای افزایش آگاهی بهداشتی از سرطان توسط اتحادیه‌ی بین‌المللی کنترل سرطان تعیین شده است.
این روز یک روز ابتکاری منحصربه‌فرد است که تمام دنیا می‌توانند در جهت مبارزه با همه‌گیری جهانی سرطان با هم متحد شوند. این روز هرسال در 4 فوریه برگزار می‌شود. هدف بزرگ آن ایجاد انگیزه درسیاستمداران و فعالان بین‌المللی کنترل سرطان است تا این بیماری را جزء الویت‌های سیاسی خود قرار دهند.

هفته مبارزه با سرطان  هفته کمک به نجات میلیون‌ها مرگ قابل پیشگیری در هرسال می‌باشد که این هدف با افزایش آگاهی و اطلاعات درخصوص سرطان و جلب حمایت همه‌جانبه در مقابل این بیماری حاصل می‌شود.

سرطان‌ها از مهم‌ترین بیماری‌های غیرواگیر هستند که بار بیماری عمده‌ای را به جامعه تحمیل می‌کنند. سرطان دومین عامل شایع مرگ و میر در کشورهای توسعه‌یافته و سومین عامل در کشورهای درحال توسعه است. در حال حاضر سرطان عامل 12درصد مرگ و میر در سراسر جهان می‌باشد.

وضعیت سرطان درایران؛ سرطان سومین عامل مرگ و میر درایران است. سالانه بیش از 30000 نفر در اثر سرطان جان خود را ازدست  می‌دهند. تخمین زده می‌شود هرسال در کشور بیش از 70000 مورد جدید سرطان اتفاق می‌افتد.

موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان(مکسا) تلاش دارد با حضور در همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، رویدادهای علمی، فرهنگی و هنری و تمامی مجامع تخصصی به اطلاع‌رسانی درباره بیماری سرطان، معرفی فعالیت‌های مکسا و دستاوردهایی که با همراهی نیکوکاران در زمینه درمان و حمایت از بیماران مبتلا به سرطان تحقق یافته بپردازد.

به امید اینکه در سایه این اطلاع‌رسانی، مکسا بتواند روز به روز در جهت ارتقای خدمات به بیماران تحت حمایت‌اش گام بردارد.