مکسا محک

مدیر توسعه و برنامه‌ریزی موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک گفت: تعریف خدمات ارائه شده توسط مکسا براساس بررسی و شناسی دقیق نیاز بیمار بسیار جذاب است.

به گزارش روابط عمومی مکسا صبا کامکار، مدیر توسعه و برنامه‌ریزی موسسه خیریه محک در بازدید از شعبه تهران مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء (مکسا) و در نشست مشترک با مدیر این شعبه با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده توسط مکسا براساس بررسی و شناسی دقیق نیاز بیمار بسیار جذاب است افزود: ارائه خدمات به بیمارانی که از بیمارستان ترخیص شده‎اند حتی بیماران بهبود یافته، بسیار ارزشمند می‌باشد؛ چرا که به دلیل قطع ارتباط بیمار و خانواده وی با تیم مراقبتی و همچنین عدم آگاهی لازم، آن‌ها دچار استرس و اضطراب می‌شند.

وی افزود: در خصوص بیمارانی که در شرایط خاصی به سر می‌برند و در مراحل پایانی زندگی خود می‌باشند، این استرس و اضطراب چندین برابر می‌باشد چرا که علاوه بر مسائل پزشکی، آن‌ها درگیر مسائل روانی و عاطفی نیز می‌باشند.

کامکار با تاکید به اهمیت ارائه خدمت به بیماران مبتلا به سرطان در منزل بیان داشت: پاسخگویی دقیق به یک نیاز واقعی چندتخصصه بیماران مبتلا به سرطان بسیار جذاب است.

براساس این گزارش داود نیکی مدیر شعبه تهران مرکز پیشگیری و کنترل سرطان آلاء (مکسا) در این نشست ضمن بیان اینکه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی خدماتی است که از لحظه تشخیص بیماری، برای کاهش درد و رنج جسمی و روانی ناشی از بیماری و عوارض درمان با هدف افزایش کیفیت زندگی به کمک بیمار و خانواده او می‌آید؛ به ارائه خدمات و فعالیت‌های انجام شده توسط مکسا پرداخت.

در حاشیه این نشست مدیر توسعه و برنامه‌ریزی و سایر مسئولین موسسه خیریه محک از بخش‌های مختلف مکسا از جمله بخش مراقبت در منزل و بخش روانشناسی بازدید کردند.

مکسا محک

 

مکسا محک

 

5