طی حکمی دکتر کوروش دالوندی به عنوان رئیس جدید مکسا در شعبه قم معرفی شد.
به گزارش معاونت ارتباطات و جذب مشارکت های مردمی مکسا، دکتر محمد جهانگیری در آیین معارفه دکتر دالوندی با اشاره به اجرای طرح مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان در قم گفت: با اجرای این طرح که از بهمن 1401 آغاز شده تا کنون 500 نفر مورد غربالگری سرطان پستان و کلورکتال قرار گرفته اند که از این تعداد 420 مورد ماموگرافی، 90 مورد سونوگرافی، 32 مورد ارجاع به جراح و 7 مورد بیوبسی شده اند.
همچنین در غربالگری سرطان کلورکتال، 100 مورد با تست fit مثبت به مکسا ارجاع شده اند که با ویزیت فوق تخصص گوارش 70 مورد برای کولونوسکوپی و نمونه برداری به بیمارستان کامکار معرفی شدند.
وی افزود: الگوی اولیه مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان در 26 گام در زمینه غربالگری، پیشگیری و درمان بهینه سرطان تعریف شده است.
مدیرعامل مکسا با بیان این که این طرح پس از تأیید در دانشگاه علوم پزشکی قم و تصویب رئیس و هیات رئیسه این دانشگاه، به عنوان پایلوت(نمونه) در قم اجرا شده است، اظهار داشت: در اجرای این طرح موضوع سلامت معنوی هم در نظر گرفته شده و 12 هدف کلی تعریف کرده ایم.
وی اظهار امیدواری کرد سایر دانشگاه‏ های کشور هم از طرح مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان استقبال کنند.

همچنین در این آئین از زحمات دکتر حسن ابرقویی مدیر سابق شعبه مکسا در قم قدردانی شد.
بنا به این گزارش، دکتر دالوندی در حال حاضر دبیر هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی قم است و سوابقی مانند معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه و دکترای حرفه‌ای پزشکی را در کارنامه دارد.
شعبه مکسا در استان قم در سال 1399 فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون بیش از 700 بیمار مبتلا به سرطان را تحت پوشش قرار داده است./