DSC02965

پدر مددکاری ایران گفت: مددکاری در ایران با دو مشکل عمده مواجه است؛ نخست علمی نبودن و دوم وجود برخی خرده سنت ها که مانع رشد مددکاری شده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز کنترل سرطان انتخاب، به همت واحد مددکاری مرکز کنترل سرطان انتخاب، جلسه راهبردی برگزاری کارگاه های مددکاری مرکز با حضور دکتر سام آرام پدر علم مددکاری ایران، ناجی مدیریت مرکز، غانمی مسوول واحد درمان، مستاجران مسوول واحد مددکاری و طهماسبی مسوول روابط عمومی مرکز برگزار شد.

سام آرام پدر علم مددکاری ایران در این جلسه با اشاره مشکلات مددکاری در ایران اظهار داشت: مددکاری در ایران با دو مشکل عمده مواجه است؛ نخست علمی نبودن و دوم وجود برخی خرده سنت ها که مانع رشد مددکاری شده است.

وی افزود: به طور مثال در بهزیستی 70 درصد از مددکاران، از تحصیلات آکادمیک برخوردار نبوده و تنها به صورت کارگاهی مباحث مددکاری را فرا می گیرند.

پدر علم مددکاری ایران با تاکید بر این که هیچ دولتی در هیچ کجای دنیا نه تاجر موفقی است و نه فعالیت های اجتماعی موفقی را انجام می دهد، تصریح کرد: فعالیت های اجتماعی و کارهای خیریه ای زمانی موفق است که توسط بخش خصوصی انجام شوند و از همین طریق بازدهی فعالیت ها افزایش پیدا می کند.

همچنین همایون ناجی مدیریت مرکز کنترل سرطان انتخاب با اشاره به فعالیت های این مرکز اظهار داشت: رویکرد موسسه کنترل سرطان با نگاه آموزشی، پژوهشی، غربالگری، ایجاد نقاهتگاه و پلیتیو در حال خدمت به بیماران نیازمند سرطانی است.

وی با تشریح روند اقدامات اجرایی برای هر بیمار تصریح کرد: پس از مراجعه بیمار به مرکز و تشکیل پرونده الکترونیکی، بیمار به واحد های مختلف مرکز همچون پزشک، واحد مددکاری، مشاور تغذیه، واحد کلستومی و … ارجاع داده می شود و خدمات مورد نیاز خود را دریافت می کند.

مدیریت مرکز کنترل سرطان انتخاب ضمن تضریح فعالیت ها واحد های مددکاری، تغذیه، درمان، روابط عمومی مرکز افزود: یکی از خدمات ویژه این مرکز ارایه خدمات به بیماران انداستیج ( بیمارانی که در مرحله آخر زندگی هستند و دکتر از آنها قطع امید کرده) است که تیم پزشکی درمانی مرکز در محل زندگی این بیماران حاضر و تمامی خدمات مورد نیاز این بیماران را به صورت رایگان ارایه می کند./

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *