بازدید ریاست بیمارستان گلدیس شاهین شهر از مکسا

به گزارش روابط عمومی مکسا، دکتر حقانی، رییس بیمارستان گلدیس شاهین شهر در بازدید از خیریه مکسا به عنوان اولین ارائه دهنده خدمات تخصصی مراقبت‌های حمایتی و تسکینی به بیماران مبتلا به سرطان و خانواده آنان از خدمات ارائه شده توسط این خیریه تقدیر و اظهار امیدواری کرد با همکاری خیریه حضرت ابوالفضل (ع) شاهین شهر و مسئولان این شهر، مرکز ارائه خدمات طب حمایتی تسکینی در شاهین شهر راه‌اندازی شود.

همچنین همایون ناجی؛ مدیر خیریه مکسا در این بازدید که دکتر کمالی مدیر شبکه بهداشت دولت آباد نیز حضور داشت پس از معرفی کامل خدمات ارائه شده توسط مکسا به بیماران گفت: مکسا آمادگی دارد در راستای راه اندازی این خدمت در شاهین شهر دانش و تجربیات خود را در اختیار پزشکان شاهین‌شهری قرار دهد تا خانواده بیماران مبتلا به سرطان در این شهر دیگر دغدغه نگه داری بیمار خود در منزل را نداشته باشند.

    مراقبت‌های حمایتی و تسکینی به مراقبت‌هایی گفته می‌شود که از لحظه تشخیص بیماری، برای کاهش درد و رنج جسمی و روحی بیمار و عوارض ناشی از درمان بیماری با هدف افزایش کیفیت زندگی به کمک بیمار و خانواده او آمده و به افزایش رضایت‌مندی بیماران و خانواده آ‌ن‌ها، منجر می‌شود. این مراقبت‌ها در تلفیق کامل با روند درمان و از طریق هماهنگی بین درمانگر و تیم مراقبتی، به ارائه خدمات چند رشته‌ای در مدیریت و کنترل عوارض جسمی بیماری از جمله درد، تهوع و استفراغ، مشکلات تنفسی، کاهش اشتها، مشکلات روده و مثانه، یبوست، زخم‌ها و همچنین رفع مشکلات عاطفی، روحی-روانی، خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی، معنوی، شغلی و زندگی روزمره بیمار می‌پردازد. توجه همزمان به آموزش، مشاوره، حمایت و مراقبت از خانواده بیمار به منظور مدیریت بهینه فرآیند بیماری، از ویژگی‌های بارز این خدمات بوده که مانع از ورود آسیب‌های جدی روانی، اجتماعی و اقتصادی به بیمار و خانواده او می‌شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *