انواع سرطانسرطان ریه < عوامل خطر و پیشگیری

درباره سرطان ریه

عوامل خطر سرطان ریه

چه عواملی باعث ایجاد سرطان ریه می شود؟

آیا می توان از سرطان ریه جلوگیری کرد؟

آیا می توان از سرطان ریه جلوگیری کرد؟

نمی توان از همه سرطان های ریه جلوگیری کرد اما مواردی وجود دارد که می توان انجام داد که  ریسک ابتلا را تا حد ممکنکاهش دهد، از جمله تغییر عوامل خطری که می توان کنترل کرد.

از تنباکو دوری کنید

بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه، عدم استعمال دخانیات و اجتناب از قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران است.

اگر قبل از بروز سرطان، سیگار کشیدن را متوقف کنید، بافت ریه آسیب دیده شما به تدریج شروع به ترمیم خود می کند. مهم نیست چه مدتی سیگار کشیده اید، ترک دخانیات، خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد و به زندگی شما کمک می کند. اگر می خواهید سیگار را ترک کنید، به نحوه ترک سیگار مراجعه کنید.

از قرار گرفتن در معرض رادون خودداری کنید

رادون یک عامل مهم سرطان ریه است. در صورت لزوم با آزمایش میزان رادون موجود در خانه را تست کنید و با روش های گفته شده، میزان قرار گرفتن در معرض رادون را کاهش دهید. برای اطلاعات بیشتر به رادون و سرطان مراجعه کنید.

قرار گرفتن در معرض عوامل ایجاد کننده سرطان را محدود کنید

جلوگیری از قرار گرفتن در معرض عوامل شناخته شده ایجاد کننده سرطان، در محل کار و جاهای دیگر نیز ممکن است مفید باشد (به عوامل خطر سرطان ریه مراجعه کنید). وقتی افراد در جایی کار می کنند که این مواجهه ها معمول است ، باید سعی شود به حداقل برسد.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

یک رژیم غذایی سالم با میوه و سبزیجات زیاد نیز ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه کمک کند. برخی شواهد حاکی از آن است که رژیم غذایی پر میوه و سبزیجات ممکن است به محافظت از افراد سیگاری و غیر سیگاری­ها در برابر سرطان ریه کمک کند. اما اثرات مثبت میوه و سبزیجات بر کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه بسیار کمتر از افزایش ریسک توسط سیگار است.

تلاش برای کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه در افراد سیگاری فعلی یا سابق با دادن مقدار زیادی ویتامین یا داروهای شبیه ویتامین تاکنون موفقیت آمیز نبوده است. در حقیقت ، برخی از تحقیقات نشان داده اند که مکمل های بتاکاروتن، ماده مغذی مرتبط با ویتامین A ، میزان سرطان ریه را در این افراد افزایش می دهد.

برخی از افرادی که به سرطان ریه مبتلا می شوند هیچ فاکتور خطر مشخصی ندارند. اگرچه ما می دانیم که چگونه از ابتلا به بسیاری از سرطان­های ریه جلوگیری کنیم، در حال حاضر ما نمی دانیم چگونه از همه آن­ها جلوگیری کنیم.

توضیحات بیشتر

علل سرطان ریه، عوامل خطر و پیشگیری
درمان سرطان ریه سلول های غیر کوچک
درمان سرطان ریه سلول های کوچک
اگر مبتلا به سرطان ریه سلول‌های غیرکوچک هستید
اگر مبتلا به سرطان ریه سلول کوچک هستید